Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een browser zoals Microsoft Edge of Google Chrome te gebruiken.
ik ben vanmiddag bij Hustinx in hasselt geweest. aan de inkom staat daar een mooie show aquarium. nu stond me daar een plant in ('t is te zeggen: verschillende van die soort) die ik zo mooi vond! ik vroeg aan iemand daar of ze me konden vertellen welke plant dat was. antwoord: "pffff, ik denk dat het een cryptocoryne is maar k weet ni dewelke". leuk voor zo'n grote winkel. een prachtig showaqua hebben staan en niet eens weten wat je erin gestopt hebt...
nu lijkt het plantje h��l sterk op de cryptocoryne balansae, maar is dieprood van kleur. de balansae die ik heb is helder groen...
maar van beide zien de blaadjes er hetzelfde uit qua structuur. lange smalle en gehamerde met gegolfde rand. in die bak waren de blaadjes toch zeker 25-30 cm lang en uiterste maximum een cm breed.
hierbij een fotootje van de balansae, stel je deze blaadjes dieprood voor en je ziet het plantje dat ik nu zoek...
Onder veel licht wil de balansae nog wel eens uitgroeien in het rood. Grote kans dus dat het dus gewoon deze plant was, maar onder een flinke bak licht.
Een andere optie is de aponogeton familie die vanuit een knol groeien en ook diezelfde golvende bladeren aanmaken. Maar dat verschil zou je in principe altijd wel moeten kunnen zien 😉
Blijft het feit dat het wel raar is dat ze niet weten wat ze in hun eigen bakken hebben, getuigd mij een beetje van desinteresse in wat je verkoopt..
aponogeton was het absoluut niet...
dan zou het idd wel eens de balansae kunnen zijn, als je zegt dat die met veel licht rood kleurt...
want ik heb het net afgestruind en ik kom nergens de vorm van balansae tegen in het rood!
tja, ik vond dat ook kras dat ze het zelf niet wisten! en dat voor wat men noemt: een speciaalzaak!
ik denk dat het oudere koppel wat daar stond de eigenaars waren. vriendelijk vind ik die ook al niet. die kunnen zelf nog iets leren van hun personeel op dat vlak. die zijn wel heel vriendelijk.
ik vroeg om de toebehoren van mijn superfish aqua-pro 600 te bestellen. zonder zelfs maar in hun mappen te kijken zei die oudere vrouw: heb ik ni en kan ik ni bestellen.
ik ben dan linea recta naar animaux in bree gereden en die kon dat zonder problemen bestellen!
denk dat ik in 't vervolg 10 km verder rij naar aqua bilzen...
ik ben ook nog altijd aan het wachten op een bestelling van planten van 1 jaar geleden ze hadden het toen in hen map opgeschreven met mijn gsm nr en nooit iets van gehoord de eerste weken paar keer gevraagd maar heb ze naar de kloten gestuurd.
Het is een winkel van niks. je gaat veel beter naar bilzen die helpen u tenminste en die kijkt niet naar zijn kassa.
heb hen showbak ook gezien ook eens gevraagd welke planten erin stonden kreeg ook maar een vaag antwoord gekregen ik vroeg heb jullie die in stock dat weet ik niet moet je kijken in de plantenbak
ja dat oudere koppel zijn de eigenaars. ze zouden hen beter volledig richten op hen zee afdeling die ziet er wel goed uit (in mijn ogen ben geen zee kenner)