Wat is er nieuw

Welke plant is dit en waarom groeit 1 wortel heel snel

• Onderwerp starter Onderwerp starter Franquarium
  • Startdatum Startdatum
F

Franquarium

Guest
Dag allemaal,

Op vivarium heb ik drijfplantjes gekocht. Erg blij mee en ze zien er mooi uit. Ik ben benieuwd wat de naam van het plantje is.

Verder ben ik benieuwd naar hoe je ze mooi kan snoeien. Ik knip ze elke week af, maar er groeit telkens 1 wortel heel hard en de rest blijft kort. Doe ik iets onhandigs?

IMG_5417.JPG
IMG_5418.JPG

Dit is de Limnobium laevigatum - Amazone kikkerbeet, een van de waarde is zijn lange wortels die je kan snoeien naar eigen inzicht.

En er kan een bloemetje in komen, maar dat is niet erg veel voorkomend.

2017-12-06 16.47.49.jpg

Ik trek of knip de te lange wortels er ook af en dat gaat prima hoor. Pas op dat het eendenkroos niet gaat overwoekeren en je kan het dagelijks met een netje of zeefje eruit scheppen tot het wegblijft.

Bedankt! Ik heb ze nu halflang gesnoeid. We gaan het meemaken. Ik was niet bewust dat er kroos tussen zat. Ik heb het zo goed als volledig verwijderd, maar er zit wss nog wel wat tussen de LL. Is eendenkroos geliefd of juist een plaag in een bak?

Bedankt! Ik heb ze nu halflang gesnoeid. We gaan het meemaken. Ik was niet bewust dat er kroos tussen zat. Ik heb het zo goed als volledig verwijderd, maar er zit wss nog wel wat tussen de LL. Is eendenkroos geliefd of juist een plaag in een bak?
Dat kan een behoorlijke plaag worden ja.

Mooi dat ik het dan op tijd heb kunnen uitvissen 😉

Vaak blijven er wel kleine stukjes achter in hoekjes en onder de andere drijvers dus morgen even weer controleren en het eruit vissen.

Bij mij mogen de wortels lekker doorgroeien, vinden de gourami's prachtig. kroos is inderdaad een ding van de lange adem.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan