Wat is er nieuw

Welke plant is dit?

Moppersmurf

Well-known member
Lid geworden
24 april 2017
Leeftijd
60
Heb planten gekocht maar weet niet welke. Groeien perfect en gaan richting water oppervlakte.
Vast iemand die weet welke plant dit is, en hoe ik deze het beste kan snoeien?
Zat overigens geen kaartje bij en de kassabon geeft alleen een code :-(

IMG_4181.JPG
IMG_4182.JPG

Volgens mij zie je die in de bak van Bonky wel maar ik kan niet zo op de naam komen.

Ludwigia repens of palustris. Snoeien is eenvoudig Je knipt ze af en plant de bovendelen weer. De onderstukken kan je, of weer uit laten lopen of verwijderen.

Had ik het waarschijnlijk toch goed dus😀😀. Hij is inderdaad erg makkelijk en wordt roder bij meer licht.

Denk dat jullie gelijk hebben. is inderdaad de Ludwigia repens "Rubin". Met Google gezocht en kwam er tegen die exact hetzelfde zijn.
Op zich wel vreemd. Staat bij 30-40 centimeter. Echter zijn ze dat al gepasseerd bij mij. Mochten ze de bak uitgroeien, knip ik ze af en zet ze er naast.
Best mooi zo'n veld planten. Heb links van deze de Alternanthera Rosaefolia staan en wil er nog mooie vel groene achtergrond planten tussen zetten.

Dat was me wel verteld door de verkoper. Dat hij roder zou worden bij meer licht! :thumbs:

Dat was me wel verteld door de verkoper. Dat hij roder zou worden bij meer licht! :thumbs:
Dat doen ze dan ook.

Hoewel, verkopers....hmmm.
Wil je een broek kopen en voelt hij te nauw bij het passen dat wordt hij wijder na de eerste was. Vind je daarentegen dat hij te wijd is... Nou ja, vanzelf wordt hij nauwer na het wassen!

😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan