Wat is er nieuw

Welke plant is dit

• Onderwerp starter Onderwerp starter pimhup
  • Startdatum Startdatum
P

pimhup

Guest
hallo allemaal
Ik had een vraag wie weet wat voor plant dit is en hoe snoei je deze
Gr pimBekijk media item 116
63C9CAB3-9FCA-4FB0-BD69-01727BB06AD4.jpeg

Dat is bij mijn weten hygrophila corymbosa (kersenblad). Je kunt hem toppen en de toppen weer in de grond steken. De plant loopt dan opnieuw uit.

Is het geen Nobelia stricta ? , maar oke gewoon toppen en de gesnoeide toppen kan je gewoon weer in de grond steken en gaat een nieuwe plant vormen.
Laat je deze plant boven water uit komen gaat hij bloeien en laat hij zijn bladeren onder water vallen dus je moet hem wel zeker toppen voordat hij de opervlakte gaat bereiken.
Deze plant is een moeras plant en heeft veel ijzer en Kalium nodig omdat deze behoorlijk snel groeit en veel voedingstoffen gebruikt, voeding bij de wortels is echt een must voor dit soort planten.

Nobelia ken ik niet, wel de naam Nomaphila stricta, volgens mij worden Hygrophila corymbosa en Nomaphila stricta door elkaar gebruikt.

Sorry moet weer eens mijn latijn gaan ophalen denk ik, maar inderdaad bedoelde Nomaphila Stricta volgens mij noemde ze hem vroeger de reuze Nobelia ofwel waterkers in de Nederlandse volkstaal.
Het is zo'n makkelijk plant als je hem wel genoeg voeding geeft dat hij in kletsnatte potgrond in de schaduw gewoon als kamerplant is te gebruiken en als hij gaat bloeien heb je geen luchtverfrisser meer nodig hahah , het kunne Witte of Gele bloementjes zijn in dikke trosjes en die stinken als een idiot !

Sorry moet weer eens mijn latijn gaan ophalen denk ik, maar inderdaad bedoelde Nomaphila Stricta volgens mij noemde ze hem vroeger de reuze Nobelia ofwel waterkers in de Nederlandse volkstaal.
Het is zo'n makkelijk plant als je hem wel genoeg voeding geeft dat hij in kletsnatte potgrond in de schaduw gewoon als kamerplant is te gebruiken en als hij gaat bloeien heb je geen luchtverfrisser meer nodig hahah , het kunne Witte of Gele bloementjes zijn in dikke trosjes en die stinken als een idiot !

Dan denk ik inderdaad dat we dezelfde plant bedoelen. Jij kent hem onder de Nederlandse naam waterkers, ik onder kersenblad...

Bedankt voor reacties
Kan ik hem beter toppen en oplaten lopen naar achter

4603C9FD-A4F5-44C8-9A92-B4E6C24258ED.jpeg
Weet iemand welke plant dit is

Ik zou deze Sterrenkruid wat verder uit elkaar planten.

A716221B-6C92-4102-AF66-7841A3C676A3.jpeg
HOk dus toch sterrenkruid ,ik heb hem op een kluitje staan,kan ik deze snoeien en er een straatje van maken heb t nu zo staan

Zou t mooi zijn om hem door te laten lopen naar de voorruit in een boogje,en dan crypto s weg

Heb al info gevonden ,dank u voor reactie:thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan