Wat is er nieuw

welke plant is dit?

peter van der meer

Well-known member
Lid geworden
11 juli 2018
Leeftijd
36
Goede morgen allemaal!

Gister was ik bij het Canadameer (in nl) en hier stond de bodem volledig bezaait met een plantje. mijn aquarium is nog in opbouw en de huidige bak zal nog worden vervangen. ben nu gaan experimenteren of deze plant mijn bodem bedekker kan worden. welke plant is dit? en wat zijn mijn kansen? ook de kleine drijver komt uit buitenwater. nu mag het nog mis gaan... dus laat ik het proberen!

view

view

Helaas zijn er geen foto's te zien dus kunnen we je momenteel niet helpen.

Nu wel zoals Ton al aangaf maar ik zou niet weten welke planten het zijn.

Lijkt sterk op gele plomp of kikkerbeet, zijn beiden niet geschikt voor (sub)tropische aqua's!

bedankt voor de reactie! klinkt als een verloren zaak. ik laat het nog even staan tot de nieiwe bak binnen is en dan post ik wat er mee gebeurt is✌

ik heb ze even opgezocht en jij bedoelt de "drijvende" planten op steel! super, bedankt voor je antwoord. dan gooi ik die er al vast uit. Iemand ideeën over de sprieten uit het canadameer?

Dat kan de Lileaopsis missourensis zijn. Die komt uit de USA en groeit hier ook als invasieve plant. maakt mooie matten en wordt 10-15 cm hoog en bloeit ook met witte bloemetjes.
Groeit hard en maakt heel veel uitlopers. Stelt geen eisen aan bodem of watersamenstelling of temperatuur. Gaan pas dood bij meer dan - 10*C.

oh wat gaaf! een plantje uit een zwemplas waar ik vaak k9m lijkt me erg leuk om er in te houden. ik heb een aantal verwijderd omdat ze geel werden. heb je tips voor de overgang naar het aquarium?

Ja gewoon onder water houden, deze planten houden niet van lucht, ze zullen even moeten omschakelen van emers naar submers en dan gaat het goed. Als je op de link in mijn eindregel klikt zie je rechts in mijn bak dezelfde planten.

geweldig, dankje! welke eindregel bedoel je?

een groot deel blijft stevig staan zie ik inmiddels! Ik heb ze dan ook gebruikt bij de inrichting van de bak. nu volgt mijn volgende vraag, na hoeveel tijd kun je er van uit gaan dat een plant blijft leven? die vraag stel ik voor de planten van eerder (foto 1) en voor de volgende: ik heb ook de HEMIANTHUS CALLITRICHOIDES - CUBA in de bak als bodembedekker en die word op één stukje al een beetje geel. gewoon afwachten of gelige deel verwijderen?

en nog even voor het totaalbeeld:

15335719108045405372440400563288.jpg

15335719528508803672452756295182.jpg

plantje doet het geweldig! (links voor)
20181221_221243.jpg
20181221_221249.jpg

Dat kan de Lileaopsis missourensis zijn. Die komt uit de USA en groeit hier ook als invasieve plant. maakt mooie matten en wordt 10-15 cm hoog en bloeit ook met witte bloemetjes.
Groeit hard en maakt heel veel uitlopers. Stelt geen eisen aan bodem of watersamenstelling of temperatuur. Gaan pas dood bij meer dan - 10*C.

ze groeien fantastisch, ik heb nog geen bloei gezien, kan dit aan temperatuur liggen of verwacht je (na zo'n lange tijd zonder bloei) dat het een andere plant is?

ze groeien fantastisch, ik heb nog geen bloei gezien, kan dit aan temperatuur liggen of verwacht je (na zo'n lange tijd zonder bloei) dat het een andere plant is?
Planten gaan bloeien wanneer ze er aan toe zijn en alle omstandigheden voldoende zijn, dus daar is vaak niets van te zeggen, niet onmogelijk is dat een plant eens een jaartje overslaat met bloeien.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan