Welke plant is dit?


Cédric Vleminckx

Well-known member
Lid geworden
18 december 2015
Berichten
8,821
Leeftijd
23
Locatie
Glabbeek (België)
Beste mede-aquarianen,

Ik heb een plant in mijn Rio staan, maar ik weet niet welke het is. Ik vind het altijd fijn om te weten wat er in mijn bak staat, dus ik vraag even raad aan jullie. ;)

plantomcirkelt.png
 
Laatst bewerkt:
Als je bij die van jouw de stelen een stuk afknipt tot de grotere bladeren en ze dan weer in de bodem plant lijkt het al meer hoor.
 
Ik doe ook maar eens een gokje: nomaphila stricta of siamensis (vrij variabel in breedte van het blad, en namen worden door elkaar gebruikt. Soms ook met donker blad aangeboden)
 
Mooi dat deze vraag is opgelost maar uit welke plant vallen die kokosnoten eigenlijk die ik in je bak zie Cedric:S:D:D
 
Nou John, die vallen doorgaans uit een kokospalm. Cocos nucifera.

Ik was nooit in Tienen, maar op basis van de kokosnoot in het aquarium moet het er daar ongeveer uitzien als onderstaand. Ik moet maar eens wat vaker naar Belgie.

M1ZSxSILQY-Q5J9qxpKKhWLpq6RskhAk.jpeg
 
Mooi dat deze vraag is opgelost maar uit welke plant vallen die kokosnoten eigenlijk die ik in je bak zie Cedric:S:D:D
Nou John, die vallen doorgaans uit een kokospalm. Cocos nucifera.

Ik was nooit in Tienen, maar op basis van de kokosnoot in het aquarium moet het er daar ongeveer uitzien als onderstaand. Ik moet maar eens wat vaker naar Belgie.

YNINmQ54HpS_Wr7MxgxC1veHLQPIT_UZ.jpeg

Haha. :D:D
 
Zat net in mijn Dennerle plantenbijbel te koekeloeren en daar noemen ze deze plant Hygrophila corymbosa ' Stricta'
Met als vorige naam Hygrophila stricta.
Staat ook een Hygrophila corymbosa in maar heeft een iets andere bladvorm.
 

Terug
Bovenaan