Wat is er nieuw

Welke plant nemen???

• Onderwerp starter Onderwerp starter peterdb
  • Startdatum Startdatum
P

peterdb

Guest
Hallo,
Heb me net voorgesteld in het forum op de daarvoor bestemde plaats, je kan daar dus een deel terugvinden.
Nu heb ik een vraagje,
Ik heb cabomba aquatic in mijn bak staan die het bijlange aan niet goed doet. Verder heb ik een tijgerlotus 1, sessiflora enkele, ludwigia sp. superred 1, alternanthera reinicki mini 2 opgebonden op hout, en een nesseae pedicellata golden. Al deze planten groeien als kool behalve de cabomba. Nu zou ik de cabomba willen vervangen door een makkelijk te onderhouden plant waar de vissen tussen kunnen schuilen en waarmee ik de zijkant verberg van het oog. Wat zouden jullie aanraden dat mooi is voor het oog.
Verder zou ik door de ligging van mijn 2 stukken hout die een soort brug vormen een mos of zeer laagblijvende gras of plant willen zodat het bruine van het hout wordt gecamoufleerd.

Het simpelste is hoornblad, doet het altijd, kost haast niks en groeit de bak uit

cMwhEj-HNtpaGQRDpIZD-2aH5sH5L6tU.jpeg

is altijd een beetje proberen welke planten het in jouw bak goed doen. Bij mij werkt hoornblad namelijk helemaal niet.

Sumatravaren, Eikenbladvaren. A. Ulveaceus en L. aquatica doen het bij mij dan wel weer uitstekend.

En sterkruid niet te vergeten, dat spul is niet te houden en heel mooi.

peterdb zei:
Verder zou ik door de ligging van mijn 2 stukken hout die een soort brug vormen een mos of zeer laagblijvende gras of plant willen zodat het bruine van het hout wordt gecamoufleerd.

Gras wordt lastig: dat moet wortel schieten. Je kunt een epifiet nemen die op een stuk hout kan groeien: bijvoorbeeld anubias of javavaren, maar als je het echt laag wilt houden is mos ideaal.

Anubia en crypto's doen het altijd goed. Vallisneria ook wel.
Je kan op dat hout vuurmos doen. Heeft een beetje gras effect en blijft laag 😉

Allemaal bedankt voor de snelle antwoorden. Ga van de week eens rustig alle voorstellen bekijken en dan een keuze maken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan