Vond het wel aardig vol nu haha, ziet dat mos er op het hout wel goed uit? Het is 'flame mos'Lijkt inderdaad een Echniodorus te zijn, welke precies durft ik niet te zeggen.
Ik vind het nog wat karig eigenlijk al zal die echinodorus plant op termijn wel groeien en die hoek vullen. Deze bak heeft wel wat tijd nodig voordat je echt een volle bak met planten hebt.
Schrik overigens niet als de bladeren eerst gaan verslijmen, lekker zo laten (niet afknippen) en de plant zal nieuwe bladeren maken.
Ja er zitten kleibolletjes in de bodem. Die andere soort is een hygrophila. Heeft die echinodorus ook bodemvoeding nodig?Nouja, die waterpest achterin is leuk voor het opstarten maar zal nooit echt een mooie achtergrondplant vormen (mening). Die plant wordt vaak gebruikt bij het opstarten want groeit meestal lekker hard en neemt veel voedingstoffen op en produceert zuurstof maar op termijn verwijder je die denk ik. Daar zou ik dus ook een leuke achtergrondplant voor zoeken. Wellicht een lekker volle javavaren op een stuk steen of iets degelijks.
Dan heb je voorin een paar erg dunne sprietjes van een crytpo-soortje staan en die zullen wel wat groeien maar dat gaat heel erg langzaam. Wil je daar een volle bos van hebben zul je er veel meer moeten planten.
Wat die lichtgroene plantjes voorin zijn weet ik niet, wellicht groeien die wel snel. Mosjes heb ik niet zoveel verstand van.
Zowel de echinodorus en crypto plantjes zijn voornamelijk wortel voerders en hebben dus voeding in de bodem nodig. Heb je een voedingsbodem of anders kleibolletjes bij die planten hun wortels gestoken?
En ja John, een echinodorus noemen we ook wel een zwaardplant 🙂
Ja! En een hoop ook 🙂Heeft die echinodorus ook bodemvoeding nodig?
Mooi, ga ik nog kleibolletjes in de bodem stoppenJa! En een hoop ook 🙂
En ja John, een echinodorus noemen we ook wel een zwaardplant
Voor zover te zien primaHeb ik het mos trouwens een beetje goed opgebonden? Het is flame mos.
Dank je!Voor zover te zien prima
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.