Wat is er nieuw

welke planten bij discussen?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Cinderella
  • Startdatum Startdatum
C

Cinderella

Guest
mijn nieuw gigantisch aquarium staat na veel puffen en zweten op zijn plaats en vandaag gaan mijn schijfjes erin! de sukkels zitten nu nog effe in een 100 liter ton met verwarming en stromingspomp... :stars:

maar gezien dit nieuw aqua aanzienlijk groter is dan de vorige, zou ik wat meer groen erin willen. van die kleine vallisneria (spiralis denk ik) had ik al in de oude bak, maar na een paar weken leken die meer op verlebberde sla. momenteel heb ik nog 2 echinodorus amazonicus en 2 Eleocharis vivipara welke het wel heel goed doen. maar wat variatie vind ik wel leuk

wie heeft er dus met welke planten (liefst lange) de beste ervaringen in een discusaquarium met temperatuur van 29�?

crinums en aponogetum vind ik heel mooi, maar kunnen die tegen die temperatuur?

en welke soort vallisneria kan er goed tegen? de gigantea zou ik h��l graag hebben �n houden...

andere suggesties zeer welkom ook!

vallisneria gigantea
Echinodorus bleheri
Braziliaanse klimop
Rode tijgerlotus
anubias soorten
java varen
enz.

Er is best veel mogelijk 🙂

Vallisneria heeft vaak meer tijd nodig om zich aan te passen dan andere planten, soms maanden. Als je het plantje na het verslijmen had laten staan was het hoogstwaarschijnlijk wel goed gekomen. Probeer het nog een keer, zou ik zeggen 🙂

Olympus zei:
vallisneria gigantea
Echinodorus bleheri
Braziliaanse klimop
Rode tijgerlotus
anubias soorten
java varen
enz.

Er is best veel mogelijk 🙂

en de aponogetum en crinum soorten? lukken die?

Jones zei:
Vallisneria heeft vaak meer tijd nodig om zich aan te passen dan andere planten, soms maanden. Als je het plantje na het verslijmen had laten staan was het hoogstwaarschijnlijk wel goed gekomen. Probeer het nog een keer, zou ik zeggen 🙂

akkerdjie toch, had ik dat geweten... heb ze door de pot gespoeld!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan