K
Kakafonie
Guest
Hallo,
Graag had ik wat meer info gekregen over planten en dergelijke.
Eerst misschien een woordje uitleg van mijn setup:
De bak is een Juwel Vision 450L en staat momenteel nog droog.
afmetingen:
Lengte: 151 cm
Breedte: 61 cm
Hoogte: 64 cm
- 2x buitenfilters: JBL Cristalprofi e901 Greenline en Serafil Bioactive 400 + UV-C
- 1x bodemverwarming
- 2x JBL Protemp s200W
- 2x JUWEL T5 High-light Colour 6400K
- 2x JUWEL T5 High-Light Nature 4100K
- CO2 met 2 atomizers voor elke filter
- zwart grind korreldikte 1 - 3 mm
Qua bewoners wil ik een klein scholenvisje zoals de neon tetra en garnaaltjes. Hoeveelheid is me nog onduidelijk.
Ik wil ook vooral zwaar gaan beplanten met kleinere plantjes. Waaronder mos, varen, en bodembedekker die de bodem voor 70 a 80% bedekt.
Welke soorten planten raden jullie me aan?
En neem ik best een bodemvoeding voor planten in aard van aquasoil of niet. Heb me laten vertellen dat deze nogal snel gaan dichtslibben en rotten en dat de werking ook maar goed is voor een jaar. Dus ben er beetje bang van? Wat is jullie raad?
Alvast bedankt
Graag had ik wat meer info gekregen over planten en dergelijke.
Eerst misschien een woordje uitleg van mijn setup:
De bak is een Juwel Vision 450L en staat momenteel nog droog.
afmetingen:
Lengte: 151 cm
Breedte: 61 cm
Hoogte: 64 cm
- 2x buitenfilters: JBL Cristalprofi e901 Greenline en Serafil Bioactive 400 + UV-C
- 1x bodemverwarming
- 2x JBL Protemp s200W
- 2x JUWEL T5 High-light Colour 6400K
- 2x JUWEL T5 High-Light Nature 4100K
- CO2 met 2 atomizers voor elke filter
- zwart grind korreldikte 1 - 3 mm
Qua bewoners wil ik een klein scholenvisje zoals de neon tetra en garnaaltjes. Hoeveelheid is me nog onduidelijk.
Ik wil ook vooral zwaar gaan beplanten met kleinere plantjes. Waaronder mos, varen, en bodembedekker die de bodem voor 70 a 80% bedekt.
Welke soorten planten raden jullie me aan?
En neem ik best een bodemvoeding voor planten in aard van aquasoil of niet. Heb me laten vertellen dat deze nogal snel gaan dichtslibben en rotten en dat de werking ook maar goed is voor een jaar. Dus ben er beetje bang van? Wat is jullie raad?
Alvast bedankt