Wat is er nieuw

Welke planten er bij?

• Onderwerp starter Onderwerp starter peterpan_1966
  • Startdatum Startdatum
P

peterpan_1966

Guest
Hallo,

Ik ben zo ver met de inrichting (voor nu want je weet maar nooit) en ik laat hem nu lekker draaien.

Wel wil ik nog een drijfplant, suggestie van drijfbamboe gekregen maar ik denk dat ik voor de Limnobium laevigatum, alleen heb ik gelezen dat het zich snel vermeerderd. Met welke hoeveelheid zal ik dan starten en hoe/wanneer te snoeien/uitdunnen (60x50)?

Dit is de bak nu, nog andere suggesties of eerst aankijken hoe de planten zich ontwikkelen?

20190504_134117_.jpg

Ik zou persoonlijk nog een hoge plant op de achtergrond zetten. Iets van vallisneria of sterrenkruid bijvoorbeeld. De planten die er nu instaan zijn allemaal langzaam groeiend en als je wil wachten op ontwikkeling ben je zeker een paar weken/maanden verder.

Wanneer je planten erbij wilt is het een goed idee om vooraf te bezien wat je wilt met je bak maar vooral ook wat je kan met je bak. Wil je een echte plantenbak of misschien wel een bepaalde biotoop? Wat kan je verlichting aan qua intensiteit? Sommige planten zijn veel licht nodig. Geef je dit dan kan dit betekenen dat je ook rekening moet houden met (extra) bemesting. Waaronder dus ook CO2. Kort en goed, hier is Google je vriend, zie je planten die je leuk vindt? Kijk dan eerst of ze in je bak passen en ook, passen ze bij elkaar. Wat vragen ze? En wil en kan ik ze dat geven?

Hoi Ben, Ik wil een, ja hoe noem je het, gezelschapsbiotoop? Dus een fantasieinrichting, wat her en der planten. Ik zal kijken welke planten ik leuk vind en wat ze nodig hebben. Bedankt.

Ben volgens mij wat wijzer...was de naam van 1 plant kwijt maar ik geloof dat dit een javavaren is:

20190505_172026_.jpg

En als dat zo is, dan moet deze plant op hout of steen...kan ik deze dan tussen een paar stenen klemmen of moet er iets speciaals mee gebeuren? Ik begrijp dat de wortels op een gegeven moment zich vast gaan hechten op de ondergrond.

Dat is inderdaad een Javavaren en die moet je dan ook opbinden zoals je al zelf aangeeft.

Dank je wel voor de bevestiging, ik ga een mooi plekje zoeken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan