Wat is er nieuw

Welke planten heb ik

Gzomer

Well-known member
Lid geworden
14 mei 2021
Leeftijd
25
Beste forummers,

Ik ben op dit moment mijn garnalen bak aan het schoonmaken, echter ben ik benieuwd welke planten ik in mijn bak heb, zie foto's.

Zou iemand mij hiermee op weg willen helpen, heb al gezocht op de planten die in aquaria voorkomen maar ze lijken in mijn ogen allemaal op elkaar.
IMG_20210726_141453.jpg

Ook vraag ik mij af of ik de manier waarop de planten groeien kan veranderen door snoeien, het valt me op dat wanneer ik de plant met de grote bladeren vlak na een splitsing snoei dat er meerdere kleine bladeren uitkomen, echter is dit helemaal bovenin de bak, ik zou dit graag wat lager willen hebben, echter heeft lager snoeien weinig nut, dan groeit er namelijk niets.

Alvast bedankt

Ik zie een cryptocoryne, valisneria, echinodorus, braziliaanse klimop en zo te zien monte carlo.
Als onderin snoeien ervoor zorgt dat er maar weinig teruggroeit, vraag ik me af of je afdoende licht hebt, ziet er vrij donker uit op de bodem 🙂 Wat voor je crypto overigens helemaal niet erg is, maar monte carlo heeft een bak licht en eigenlijk ook co2 nodig om goed te groeien.

De enchinodorus heb ik onderin gesnoeit, alleen bleven het stengels en kwamen er geen bladeren meer uit, CO2 heb ik een tijdje geleden toegevoegd, alleen groeide de Monte Carlo toen ook niet, terwijl hij wel net zoveel licht krijgt als de rest. Hij is momenteel alleen wat dichter begroeit dan toen ik het plantte. De Braziliaanse klimop groeit prachtig maar heeft helaas geen uitlopers, zou hem graag wat breder willen. De valisneria staat wel in de schaduw maar doet het prachtig.

De cryptocoryne die ik op internet zie zijn wat compacter met het blad dicht op elkaar, bij mij beginnen de bladeren pas zo'n 10cm van de bodem.

Echinodorus kan wat lastig zijn idd, die heeft ook graag extra bodemvoeding. Met co2 toegevoegd bedoel je waarschijnlijk spul uit een flesje? Dat is niet vergelijkbaar met een co2-systeem en daar behaal je zeker ook geen vergelijkbare resultaten mee.
Met veel licht bedoel ik minstens 0,5 Watt per liter, uitgaande van een bak van ongeveer 30-35cm hoog. Verschillende planten hebben verschillende lichtbehoeften.

Ik zou erg tevreden zijn met de plantjes zoals ze erbij staan hoor. Erg leuk bakje als je het mij vraagt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan