Wat is er nieuw

Welke planten op hout en enkel aquariumzand?

• Onderwerp starter Onderwerp starter JelleLo
  • Startdatum Startdatum
J

JelleLo

Guest
Ik heb mijn aquarium nu ongeveer een maand draaien.
Heb mijn vissen er te vroeg ingedaan (+/- 2 weken), heb me helaas laten overhalen door een verkoopmedewerker maar ben me via dit forum al bewust geworden van mijn fout.

Aan het begin zag mijn aquarium er zo uitL
20200417_090444.jpg

Nu zo:
20200502_202229.jpg

Er zit aardig wat alg in (heb ik een andere thread voor aangemaakt) en de anubias in op het hout in het midden heeft het helaas niet gered. Eveneens is de waterpest overleden en heb ik vervangen door stekjes van mijn Belgisch groen die het uitstekend doet.

Nu ben ik opzoek naar planten die ik nog extra op het hout kan lijmen/binden. De anubias is waarschijnlijk overleden door een overdaad aan licht op de plek in het midden.
Welke planten zou ik eventueel wel op het hout kunnen binden/lijmen die wat beter kan tegen de grote hoeveelheid licht op deze plek?

Daarnaast vroeg ik me af of er planten bestaan die het gemakkelijk doen in enkel het zand. Rondom het hout ligt columbus aquasoil. De plant komt hier dus niet in en moet dus voornamelijk zijn voedingsstoffen uit het water kunnen halen.
Enkele suggesties?

Ik voeg dagelijks Columbus floragrow pro en carbo pro toe volgens de normale dagelijkse dosering.
Het vissenbestand is:

-16 kardinaaltetra
- 11 corydoras habrosus
- otocinclus affinis
- 5 japonica garnalen

Alvast bedankt!
- enkele vuurgarnalen

De Crypto s doen het goed in het zand met wat voeding bij de wortels alsmede de Echinodorus. Javavaren kun je opbinden en kan tegen meer licht i.t.t de Anubia.

Kan je de javavaren ook lijmen? Of alleen opbinden?

Lijmen of binden, net wat je wilt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan