Wat is er nieuw

Welke planten soort is dit?

Tom.

Well-known member
Lid geworden
20 december 2020
Leeftijd
29
Hoi,

Ik heb laatst een aantal planten gekocht van een particulier (markplaats) en hij had deze plant er extra bij gedaan (zie foto). Ik heb hem gevraagd welke plant dit is en hij wist het niet. Dus ik zou graag willen weten hoe deze plant heet, zodat ik er meer over kan lezen en hem goed kan onderhouden.

Met vriendelijke groeten,

Tom

Bijlagen

• IMG_20201225_124441173.jpg
    IMG_20201225_124441173.jpg
    392.9 KB · Weergaven: 118
  • IMG_20201225_124447608.jpg
    IMG_20201225_124447608.jpg
    591.1 KB · Weergaven: 111
Dat is een Crypto.

Is er vanuit de foto's ook nog uit te maken om welke soort het van de cryptocoryne gaat? Vind hem namelijk het meeste lijken op de wendtii (rood) of de petchii (roze).

Hoi,

Ik heb laatst een aantal planten gekocht van een particulier (markplaats) en hij had deze plant er extra bij gedaan (zie foto). Ik heb hem gevraagd welke plant dit is en hij wist het niet. Dus ik zou graag willen weten hoe deze plant heet, zodat ik er meer over kan lezen en hem goed kan onderhouden.

Met vriendelijke groeten,

Tom
Zoals de echte vakmensen hierboven al aangaven is het een Crytocoryne. Meer speciaal een wendtii. Het lijkt een wat meer gemarmerde soort. Bij jonge plantjes is dit vaak wat moeilijk te zien de echte kleur komt wat later. Er zijn nogal wat kleurvarianten van helder groen tot donkerbruin.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan