+ je alternanthera reineckiiIk zie diverse cryptocorynes, dus je wil graag bodemvoeding al is 't alleen maar daarvoor. Je andere planten hebben er ook profijt van als je ze daar erbij steekt.
kaliumnitraat en kaliumfosfaat vergetenZojuist deze besteld voor de dagelijkse, wekelijkse en lange termijn verzorging.
Wekelijks : https://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/vloeibaar-kant-en-klaar/basis
Dagelijks: https://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/vloeibaar-kant-en-klaar/carbo
Jaarlijks: https://www.aquariumbemesting.nl/nl/onze-producten/bodem-en-bodembemesting/kleibolletjesmix
Dat is denk ik algenbloei en ik zou eens kijken of je voldoende co2 hebt.Hoe weet ik of ik voeding voor in de bodem nodig ben.
Voor een indruk wat voor planten wij hebben zie dit topic: https://aquaforum.nl/threads/licht-groene-waas-in-het-water.171652/#post-2251499
Hoe kan ik zien wat mijn CO2 waarde is, kan je dat meten ?Dat is denk ik algenbloei en ik zou eens kijken of je voldoende co2 hebt.
Je kunt ph en kh meten, dat geeft je een indicatie, even googelen op 'ph kh tabel'. CO2-systeem werkt wel héél fijn hoor 🙂Hoe kan ik zien wat mijn CO2 waarde is, kan je dat meten ?
Ik voeg wel elke dag Carbo toe aan het water, ik weet dat dit een vervanger is, maar vind de stap nog te groot om een CO2 installatie aan te schaffen.
Bio Co2 is gewone Co2 alleen anders opgewekt, Carbo kan je daar niet mee vergelijken dat is meer een middel tegen algen of om algen de nek om te draaien.bio-co2 voeg ik al toe in vorm van Carbo.
Dat wist ik niet, ga ik ook eens naar kijken.Bio Co2 is gewone Co2 alleen anders opgewekt, Carbo kan je daar niet mee vergelijken dat is meer een middel tegen algen of om algen de nek om te draaien.
Hier, b.v., zou je een prima set kunnen samenstellen.Dat wist ik niet, ga ik ook eens naar kijken.
Stel dat ik toch naar een co2 set zou willen, wat zou dan een goede beginners set zijn voor een bak van ongeveer 240 liter.
Misschien dat ook iemand het verschil kan benoemen tussen de 2 bio CO2 en echte CO2 systemen.
Ik denk dat als je met drukflessen wil werken je tegen het probleem aanloopt dat ze meestal dikker zijn dan 9cm tenzij je de 500 gram neemt maar ja dat is in verhouding erg duur.Dat wist ik niet, ga ik ook eens naar kijken.
Stel dat ik toch naar een co2 set zou willen, wat zou dan een goede beginners set zijn voor een bak van ongeveer 240 liter.
Misschien dat ook iemand het verschil kan benoemen tussen de 2 bio CO2 en echte CO2 systemen.
co2 is co2 of die uit een drukfles komt of je deze brouwt uit suiker/gist of zuur/natriumbicarbonaat aanmaakt.Dat wist ik niet, ga ik ook eens naar kijken.
Bio CO2 lijkt voor een bak van jouw grootte m.i. minder geschikt.Dat wist ik niet, ga ik ook eens naar kijken.
Wat zou ik minimaal nodig hebben om met co2 te beginnen.Bio CO2 lijkt voor een bak van jouw grootte m.i. minder geschikt.
Euh , waarom ? 😉Bio CO2 lijkt voor een bak van jouw grootte m.i. minder geschikt.
Die vind ik ook wel mooi, waarom wel of waarom niet BIO, graag dan ook even aangeven wat voor apparatuur er voor nodig is.Euh , waarom ? 😉
Precies wat is zeg. De grootte van de bak speelt een belangrijke rol met daarbij de kwaliteit van de waterdistributie in zo'n bak. CO2 is gebaat bij een regelmatige toevoer in alle hoeken en gaten van je bak. Dat is met Bio Co2 veel moeilijker te bereiken aangezien je al werkt met minimale druk. Het is niet onmogelijk hoor maar wel veel moeilijker.Euh , waarom ? 😉
CO2 fles, een drukregelaar, een magneetventiel, een timer, terugslagventiel uiteraard CO2 slang en een diffuser. (of een andere vorm van toediening)Wat zou ik minimaal nodig hebben om met co2 te beginnen.
Heb ik direct een bellenteller en allerlij stuur electronica nodig of kan ik af met een fles co2 en difusor en natuurlijk als ik het goed heb begrepen continu monitoren of er niet een teveel aan co2 komt.
Middels een Timer kan je ervoor zorgen dat in de nacht het magneetventiel gesloten wordt. Dit soort setjes kan je beter niet kopen. Duur en ongeschikt voor jouw bak. Je blijft dan busjes voor een tientje kopen.is het magneetventiel er om 's nachts als het licht uit is de CO2 toevoer ook te beperken ?
Zou ik ook om te proberen met een klein simpel setje uit de voeten kunnen alle deze https://www.aquaplantsonline.nl/tec...co2-basis-set-voor-aquarium-tot-50-liter.html of is dat weg gegooid geld omdat dit eigenlijk voor de kleinere bakken is ?
Veel vragen waar ik nog niet goed een antwoord op kan vinden.
Ik denk dat je maanvissen bedoeld, want die zie ik wel.2x discus
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.