Dat zie ik ook en volgens mij Kardinaaltetra s en geen Neon maar dat even terzijde.Ik denk dat je maanvissen bedoeld, want die zie ik wel.
Maar verder zie ik geen problemen met de planten, misschien nog wat snoei tips maar dat is alles.
Dat zie ik ook en volgens mij Kardinaaltetra s en geen Neon maar dat even terzijde.Ik denk dat je maanvissen bedoeld, want die zie ik wel.
Maar verder zie ik geen problemen met de planten, misschien nog wat snoei tips maar dat is alles.
volgens mij is het eenJe hebt crytocorynes, Limnophila, Echinodorus en Bacopa. De planten aan de zijkant kan ik niet goed zien. De namen van de planten zijn niet compleet, dat doe ik expres. Met dit handvat moet je gemakkelijk kunnen uitzoeken welke planten het precies zijn. Dat doe je bij de online aanbieders. Het is dan ook slim om bij elke plant even te noteren, staat er bij(!), wat ze zoal vraagt voor een goede groei. Dit is voor elke aquariaan een belangrijke weet! Je verlichting geeft zo'n 1500 lumen. Voorlopig zou ik me over CO2 niet druk maken.
Die Echinodorus is een moeilijke hoor. Het zal denkelijk geen rubin zijn. Die hebben een wat langer gerekt blad. Wat Crytocorynes betreft heb je meerdere soorten. De Limnophilla heb goed hoewel het ook een sessiliflora kan zijn. Is op deze afstand niet te zien en beide soorten lijken sterk op elkaar. Ook wat verzorging betreft. Je Alternanthera had ik nog even over het hoofd gezien. Dit is dé manier om kennis op te doen voor je bak.volgens mij is het een
Cryptocoryne costata
Limnophila heterophylla
Echinodorus rubin
Bacopa australis
Weet alleen niet of ik ze alle 4 goed heb, indien goed dan ga ik de waardes en namen vastleggen. en kijken wat de water waardes ik zou moeten hebben.
Jouw "gras" is Vallisneria dat wanneer je het wilt korten de bladeren het best onder bij de bodem wegscheurt. (Ik zie trouwens telkens weer verschillende foto's met andere planten.) Probeer de bladeren van je Echinodorus ook schoon te maken/houden zou ook een advies kunnen zijn.Hierbij 2 foto's, 1 van het probleem en 1 van een overzicht van hoe de bak nu is.
Ik weet het, het "gras" aan de linkerkant is verkeerd behandeld. het was te lang en is ingekort. hierdoor sterven de bladeren langzaam af.
Aankomende waterwissel gaan wij de slechte stukken tot aan de wortel verwijderen zodat het er weer mooi uitzit.
Bekijk bijlage 317126Bekijk bijlage 317127
beide de voeding halveren indien mogelijk ( opgroeiende vissen dienen natuurlijk wel voldoende gevoed te worden )Minder voeding voor de planten of voor de vissen ?
Kan ik dit ook bewerkstelligen door de verlichting op 75% te laten branden ?De groene waas zou ik aanpakken door enkele weken minder licht en minder voeding toe te dienen.
Bekijk de onderstaande video om te zien hoe je onze site als een web app op je startscherm installeert.
Opmerking: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.