Wat is er nieuw

Welke planten voor nieuweling?

• Onderwerp starter Onderwerp starter RaimoH
  • Startdatum Startdatum
R

RaimoH

Guest
Beste

Ik heb net men eerste aquarium gekocht, namelijk een Ciano Aqua 60, deze is 58L. Nu is deze aan zijn opstart bezig en momenteel heb ik drie planten, aangeraden door de verkoper in de winkel. Nu heb ik mij een beetje misrekend en zou ik graag nog wat planten willen. Deze moeten makkelijk onderhoudbaar zijn, aangezien ik nog een nieuweling ben.

Ook weet ik niet welke planten ik nu heb, dus hieronder heb ik even een foto toegevoegd. Er is een plant linksvoor, linksachter en rechtsvoor (rechtsachter is een kunstplantje). Ik zou graag planten hebben in die stijl, als dat kan. Welke planten heb ik op dit moment en welke zou u nog mij aanraden?

Ik ben van plan kleine visjes te houden zoals neontetra's en dergelijke van dat formaat.

Met vriendelijke groet!

LzrmjMe.jpg

Vallisneria is een wat hogere en makkelijke plant en ook de lage Crypto s kunnen prima in zo n bakje zonder veel techniek. Ook Saggitaria Sabula is een leuk grasachtig plantje.
Echinodorussen zijn ook makkelijk maar dan moet je niet de echt hoge nemen gelet op je bakje.

Vallisneria is een wat hogere en makkelijke plant en ook de lage Crypto s kunnen prima in zo n bakje zonder veel techniek. Ook Saggitaria Sabula is een leuk grasachtig plantje.
Echinodorussen zijn ook makkelijk maar dan moet je niet de echt hoge nemen gelet op je bakje.
Hey Jessica, bedankt voor deze leuke tips. De Vallisneria en de Cryptocoryne spreekt me zeker aan! Weet je toevallig ook de namen van de planten die ik op dit moment heb? Kwestie van kennis te vergaren.

De rechter zie ik deels en dat kan een Crypto zijn. Die links durf ik zo niet te zeggen op deze foto.

De rechter zie ik deels en dat kan een Crypto zijn. Die links durf ik zo niet te zeggen op deze foto.
Daar vreesde ik al voor, ik zal straks wat nieuwe foto's proberen te geven!

Waterpest en javavaren kunnen ook perfect voor een beginner, voor jou om uit te maken of ze bij het interieur passen 😉
Die javavaren zien er ook wel heel mooi uit, ook jij bedankt, Apisto!

Anubias is ook een hele leuke soort om mee te beginnen. Let wel op dat je deze soort ergens op moet binden, zoals op bijvoorbeeld hout.

Opbinden is ook bij de Javavaren van toepassing. Ook Hoornblad is makkelijk en kun je in de bodem zetten of gewoon lekker laten drijven.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan