Wat is er nieuw

welke planten zijn dit?

Killerfish

Well-known member
Lid geworden
13 maart 2011
Leeftijd
31
Nu heb ik afgelopen donderdag mijn rekord omgegooid en nieuwe planten gehaald. Nu weet ik alleen niet welke planten dit zijn, dus daarom dit topic. Wie o wie kan mij vertellen welke planten dit zijn? De plant achter het hout, daarvan weet ik dat het een rode lotus is. Ben ik verder ook nog toevoegingen nodig? Kleibolletjes ed. Ik ga plantenvoeding en ijzer toevoegen. Ik had nml begrepen dat rode planten extra Fe nodig zijn?! Ik heb alle planten in de grond gezet, al twijfel ik bij 1) of deze niet op hout of stenen gebonden moeten worden..

1)Ik denk dat dit anubis nana zijn:
554342_0_82_20140405_141140.jpg

576617_0_82_20140405_192437.jpg

2) onbekend, schijnt niet zo heel groot te worden volgens de LFS
762762_0_82_20140405_192255.jpg

3) Onbekend, de bedoeling is dat deze wat voller en hoger wordt
968371_0_82_20140405_141153.jpg

Plaatjes zijn een beetje wazig door het water. Heb deze foto vlak na het opstarten gemaakt..

anubis nana zijn???
Lijkt mij een kamerplant,of in terrarium.

De eerste is zeker geen anubias nana. Mijn eerste ingeving was inderdaad ook een kamer/terrarium plant.

Weten jullie dan mss wel welke planten het dan zijn/wat voor een planten de andere planten zijn?

Bertus zei:
anubis nana zijn???
Lijkt mij een kamerplant,of in terrarium.

:thumbs:

Echter weet ik ook de naam niet :sorry:

Geen vd 3 planten?

De 3de noem ik zelf watersla , echter is dat niet de juiste naam .
Ik heb er vroeger een 1,6m vol mee gehad (was echter wel koel water)

Opgezocht :
Samolus floribundus of valerandi (Slaplantje)

Die grote plant is absoluut geen anubias nana.. Lijkt mij ook eerder een plant voor boven water. Volgende keer even voor de tijd uitzoeken wat je wilt met je planten en de eigenschappen van bepaalde planten vergelijken met wat jij ze kan geven in jouw bak.

En de planten die dan het beste uit de test komen die ga je dan aanschaffen. Dat scheelt je een hoop geld en teleurstelling 😉

1 Fittonia soort.
3 Altenatera reinkii

grt koos.

Plant en verzorging - Inspired by Fittonia - Schoenmakers Tropische ...

De binnenbak in een emmer lauw water dompelen is erg effectief; dan wordt alle
potgrond (incl alle wortels) even (1 min.) goed doordrenkt. Het overtollig water ...
www.fittonia.nl/index.php?ftl=plant_en_verzorging

Goed,Koos!

Bertus zei:
Plant en verzorging - Inspired by Fittonia - Schoenmakers Tropische ...

De grond mag niet continu erg nat zijn (wortelrot). De binnenbak in een emmer lauw water dompelen is erg effectief; dan wordt alle
potgrond (incl alle wortels) even (1 min.) goed doordrenkt. Het overtollig water ...
www.fittonia.nl/index.php?ftl=plant_en_verzorging

Goed,Koos!

1. Hygrophila corymbosa
2. Samolus (wellicht de parviflorus)
3. Alternantheran soort.

Drukke week op school gehad, (beetje laat dus) maar bedankt voor de reacties. Ga is kijken wat heb beste voor de planten is

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan