Wat is er nieuw

Welke planten zouden hier mooi bij staan?

• Onderwerp starter Onderwerp starter pesci
  • Startdatum Startdatum
P

pesci

Guest
goedemorgen! Zo ziet mijn bakje er momenteel uit. Welke planten zouden hier mooi bij passen en zijn ‘makkelijk’?

7ACAAF92-8F54-4566-ABA0-96141C82769F.jpeg

Moerasplanten zijn vaak erg makkelijk en je kan voorin wat Crypto s doen en achterin iets van een Echinodorus bijvoorbeeld.

Op de legholen wat Anubias nana binden of mos, het filter camoufleren met Vallisneria b.v.
Mogelijk hebben de bewoners straks ook behoefte aan wat drijfplantjes,

En de achterwand zwart maken is ook al een heel ander aanzicht.

Wat een spuuglelijk filter, die zou ik als eerste vervangen voor een extern filter, heb je en een mooiere bak en meer ruimte in je bak

Grappig wat je kan doen met wat javavaren en wat hout... het ziet er namelijk al best leuk uit! Wat voor vissen komen er eigenlijk in de bak of zijn er al aanwezig? Want sommige soortel als barbelen willen nog wel eens aan planten knabbelen.

Grappig wat je kan doen met wat javavaren en wat hout... het ziet er namelijk al best leuk uit! Wat voor vissen komen er eigenlijk in de bak of zijn er al aanwezig? Want sommige soortel als barbelen willen nog wel eens aan planten knabbelen.

Dank je wel. Ik was ook wel enthousiast over die varens zo haha maar liep meteen vast. Er zitten nu 10 galaxys in en 4 otocinclussen in. Ik zou heel graag nog een koppeltje erin willen als dat past..

Wat een spuuglelijk filter, die zou ik als eerste vervangen voor een extern filter, heb je en een mooiere bak en meer ruimte in je bak

Deze zat bij de juwel bak. Haha ik heb er geen verstand van! Ik sta open voor nieuwe dingen hoor! Wat zou ik kunnen aanschaffen en hoe zou dat werken?

Er zitten nu 10 galaxys in en 4 otocinclussen
Hoe groot is het bakje, 60 cm?
En de Oto's dien je wel goed bij te voeren want het bakje draait pas net?

Vallisneria wordt te hoog voor dit bakje, en de (meeste) crypto's worden ook best groot, de Anubias is wel een goed optie, groeit traag en is heel makkelijk.

Lobelia cardinalis (mini) is ook een leuk plantje

Laatst bewerkt:
Vallisneria heb ik ook in de 60cm en dat groeit als kool en beslaat mooi een deel van het oppervlak en zo heb ik gelijk drijvers😉

Deze zat bij de juwel bak. Haha ik heb er geen verstand van! Ik sta open voor nieuwe dingen hoor! Wat zou ik kunnen aanschaffen en hoe zou dat werken?

Qua filtering is er zo enorm veel mogelijk wat veel mooier oogt, denk dat je daar het beste een nieuw topic voor kan starten in het forumonderdeel voor filters zodat je niet van allerlei vragen en antwoorden door mekaar heen heb lopen

Aangezien je galaxy’s hebt is het wel handig om nog flink wat beplanting neer te zetten, daar houden van en dan zie je ze ook vaker. Als je ervoor open staat zou je nog een stukje hout met mossen en eventueel nog wat javavaren, misschien een kleinere soort. In mijn bak heb ik wat cryptocoryne julii, die blijft bij mijn redelijk klein:5cm, zeker als er gesnoeid wordt zou hij wel mooi kunnen worden op de voorgrond. Verscheidene anubias soorten worden niet al te groot, je zou wat rond kunnen kijken welke je goed bij de bak vindt passen. Als je vastloopt kan je op internet wat rondkijken wat je leuk vindt, niet alles zal in jouw bak passen, maar dan doe je wel wat ideeën op!

Hoe groot is het bakje, 60 cm?
En de Oto's dien je wel goed bij te voeren want het bakje draait pas net?

Vallisneria wordt te hoog voor dit bakje, en de (meeste) crypto's worden ook best groot, de Anubias is wel een goed optie, groeit traag en is heel makkelijk.

Lobelia cardinalis (mini) is ook een leuk plantje

Ja, 60 cm! Ik voer ze bij idd

Hey Pesci, je kan dat sierstuk naar rechts verplaatsen en na tijd zie je niets meer van die filter mits strategisch planten.
Het hoeft niet altijd links te beginnen he 🙂

Hey Pesci, je kan dat sierstuk naar rechts verplaatsen en na tijd zie je niets meer van die filter mits strategisch planten.
Het hoeft niet altijd links te beginnen he 🙂

Wat bedoel je met sierstuk? Het hout met varens?

Idioot dat ik niet heb bedacht dat dat ook rechts kan eigenlijk

Ja dat stuk hout met javaren 🙂 persoonlijk vind ik javaren in combinatie met anubiassen heel mooi.
Ik zou het gewoon rechts plaatsen en op die uitstekende stukken wat op wortels lijkt wat mos en anubias plaatsen. Daarachter Belgisch groen ofzo.... er is teveel keuze aan planten. Best kijken welke planten je samen kan zetten en zien welke elkaar niet overwoekeren.

Ja dat stuk hout met javaren 🙂 persoonlijk vind ik javaren in combinatie met anubiassen heel mooi.
Ik zou het gewoon rechts plaatsen en op die uitstekende stukken wat op wortels lijkt wat mos en anubias plaatsen. Daarachter Belgisch groen ofzo.... er is teveel keuze aan planten. Best kijken welke planten je samen kan zetten en zien welke elkaar niet overwoekeren.

Dank je wel voor je tips! Fijn

Braziliaanse waterklimop is ook mooi.
Die kun evt. ook als drijfplant gebruiken.
limnophila heterophylla vind ik ook een mooie plant. Geeft wat afwisseling omdat hij een andere bladvorm heeft.

Braziliaanse waterklimop
Ja klopt! Die deed het bij mij alleen noet heeel goed, misschien had ik niet de ideale omstandige voor de plant, maar toch was ik wel teleurgesteld. Ik hoor overgins wel goede verhalen en ik vind hem heeeel mooi, zeker in combinatie met (donker)hout en wat hydrocles nymphoides en vallisneria.
(Heel toevallig had ik dit in mijn bak😀)

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan