Wat is er nieuw

welke plantjes zijn dit?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Doppertje
  • Startdatum Startdatum
D

Doppertje

Guest
manlief kreeg opdracht wat cabomba te halen bij de plaatselijke groenwinkel, maar kwam ook met twee andere plantjes terug. weet iemand hoe ze heten? zie foto's.

20180303_124757.jpg
20180303_124754.jpg

Op de 2e zie ik Waterpest en is de eerste geen Javavaren?

Links is denk ik javavaren en rechts waterpest.

Kijk zat ik toch goed met de eerste😀

ja toch waterpest? lijkt beetje op cabomba maar dan met fijnere blaadjes

Lijkt mij ook Javavaren en waterpest. Zeker geen Cabomba.

nee sorry ik bedoel ook niet cabomba (die heb ik even gegoogled maar die heeft wel hele fijne blaadjes) ik heb nu namelijk van die rechter deze zoals op de foto maar ook eentje die er op lijkt maar dan met grovere blaadjes. standaard dierenwinkel plantje zeg maar, zitten ook vaak met 2 andere soorten in 1 potje. ik dacht altijd dat dat cabomba was maar dat is dus niet. dusss... als Dit waterpest is wat is dan die grovere variant?

ps bedankt voor het identificeren van de javavaren. dacht ik zelf ook aan maar nu weet ik het zeker

oke rondje google leert mij dat die grovere de waterpest is. dus dan is die op de foto toch iets anders. of misschien een andere variant?

oke rondje google leert mij dat die grovere de waterpest is. dus dan is die op de foto toch iets anders. of misschien een andere variant?

Klopt. Volgens mij is het een (andere) Egeria soort, wel verwant aan waterpest maar andere soort.

Volgens mij de smalle waterpest elodea nuttalli of canadensis en inderdaad javavaren. Beide zitten vaak in zo'n compleet bosje wat je kunt kopen....
Zijn bij mij uitgegroeid tot behoorlijke plantjes.

Laatst bewerkt:
ah oké bedankt

Je hebt de Waterpest inderdaad in verschillende vormen waaronder ook de koudwatervorm die men vaak in terracotta potjes verkoopt en deze worden vaak bruin in onze bakken.

Leuke vraag, ik had de extra plantjes ook in zo'n bosje en was ook benieuwd.

Ik had er ook direct enorm veel slakken bij haha.

er zaten idd veel slakken op maar ik heb ze goed afgespoeld. wat voor slakken zijn dat eigenlijk en wil je die juist wel of niet in je aquarium ?

Meestal zie je de poelslakjes en de posthoorntjes. Puntslakken komen ook met regelmaat in onze bakken voor maar eigenlijk zijn ze allemaal nuttige opruimers maar wil je er ook geen plag van hebben. Met zuinig voeren voorkom je vaak wel een plaag.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan