Wat is er nieuw

welke plantjes zijn dit?

RichD1011

Well-known member
Lid geworden
3 december 2015
Leeftijd
30
ik zoek de namen van de 2 planten die met een rode pijl zijn aangewezen 🙂

881647_0_82_dsc_0610aqua.jpg

Die linker lijkt mij een Bolbitis heudelotii.
De rechter ben ik niet zeker van, lijkt me de ��n of andere smalbladige zwaardplant.

zwaardplant dacht ik ook al, alleen zijn er zoveel 🙂 weet ik iig dat ik daar de wortels het beste van kan bemesten.

Bolbitis heudelotii zou heel goed kunnen als ik ze vergelijk met google 🙂

danku

Als het de Bolbitis is kan je hem beter niet in de bodem steken. Het is een varen die net zo behandeld moet worden als Javavaren. Uitstekend geschikt dus om aan de achterwand te prikken, of op een stuk steen of hout te binden

Nog beter is het bijsteken van voedingscapsules zoals Backplay die verkoopt. Daar zit echt alles in wat nodig is zoals fosfaat en nitraat en alle sporen.

De linker ken ik niet en de rechter lijkt iets van een echinodorus bhleri misschien?

AquaVISie zei:
Als het de Bolbitis is kan je hem beter niet in de bodem steken. Het is een varen die net zo behandeld moet worden als Javavaren. Uitstekend geschikt dus om aan de achterwand te prikken, of op een stuk steen of hout te binden

oh dat wist ik niet, ga ik hem even opbinden.

En kijk of je misschien een mooi plekje in de stroming vindt voor de Bolbitis. Houdt dit plantje wel van.

RichD1011 zei:
jessicapilon zei:
Nog beter is het bijsteken van voedingscapsules zoals Backplay die verkoopt. Daar zit echt alles in wat nodig is z.

https://www.aquariumbemesting.nl/nl/onz ... lletjesmix <-- deze bedoel je toch? alleen jammer dat de verzendkosten nog meer zijn als het product.

Dat is ook een mix met sporen erin ja en die heb ik ook lang gebruikt. Die van backplay bevat deze stoffen:

Samenstelling:
Stikstof, Fosfor, Kalium, Magnesium, Ijzer, Mangaan, Calcium, Boor, Zink, Koper,Molybdenum.

heb contact gehad met backplay en kan binnenkort de capsules verwachten 🙂

even een andere vraag, op de foto zie je links ook zo een zwaardplant staan, dus achter die varen.

daar zitten een paar bladeren aan met stukken eruit zoals je kan zien, groeit dit terug aan of?

Volgens mij groeit dit er niet meer terug aan. Ik verwijder eigenlijk altijd de beschadigde bladeren.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan