Wat is er nieuw

Welke scholenvis voor mijn aquarium?

Nu maak je ons nog wel veeeel nieuwsgieriger naar het verhaal😉🙂

En euhhh je weet toch dat iedereen fouten maakt he😉

Deze fout valt onder de categorie, moeder en kind lopen de winkel binnen om diezelfde dag een vis in een kommetje te kopen :stom:
Zoo stom, zo impulsief, had ik net zo goed een goudvis kunnen kopen!

Het verhaal:
Je weet mijn zoektocht naar de juiste school vissen.
Daaruit bleef er Sherry en Kerri over.
Ik heb het gevoel dat mijn aquariumwinkel mij liever ziet gaan dan komen (pas binnengelopen, waren geen andere klanten en pas toen andere klanten binnen kwamen kwam hij uit zijn kantoor en hielp hij hun).
Antwoorden op mijn vragen over Sherry's en Kerrie's werden niet serieus beantwoord, maar terwijl hij weg liep werd er wat geroepen.
Inmiddels heeft hij zijn centen van mij blijkbaar binnen en nu ik voor de kleinere dingen kom ben ik niet meer interessant.

Hierdoor ben ik andere winkels gaan bellen voor advies en om mijn antwoorden te krijgen.
Hierdoor was ik er inmiddels uit dat ik voor de Kerrie's wilde gaan.
Killerfish had mij in dit topic gewezen op een groothandel waar de vissen waarschijnlijk vandaan kwamen, via die site ben ik gaan kijken waar zij leveren, dit was bij PetsPlace bij mij in de buurt.
Ik had ze gebeld of ze Kerrie's hadden zitten, die hadden ze.
Ik erheen, maar deze kerrie's waren zwaar misvormt.
De dame die er stond was zo aardig, ze nam zo uitgebreid de tijd voor me, tja en na zo'n vervelende ervaring bij mijn aquarium winkel, ben ik dan zo'n softie dat ik daar blij van wordt.
We bespraken andere opties, maar vele had ik al onderzocht en waren afgevallen.
Toen we bij deze vissen uit kwamen, hier wist ik weinig over en liet me door haar "informeren", de kleuren waren prachtig en een groep dames bij een kerel zou super goed gaan.
Tja en toen is er bij mij het licht waarschijnlijk uit gegaan en de kleuter in mij naar boven gekomen :stars:
En dan ben je thuis en liggen ze in de zak op temperatuur te komen en ga je jezelf inlezen :book::c wat je nu eigenlijk in huis hebt gehaald en dan 😱😳:stop:

Nou dit is dus het verhaal, eentje waar ik helemaal niet trots op ben en me diep voor schaam! Ik zou toch echt beter moeten weten!

Schooltje blobvis? Mooie blauwkleur hoor
Blobvis 😀😀 nog nooit van gehoord, maar wat een leuke naam!
Net opgezocht, wat verschrikkelijk lelijk 😱😀 zelfs zo lelijk dat hij NIET meer mooi is 😛

lobvis 😀😀 nog nooit van gehoord, maar wat een leuke naam!
Net opgezocht, wat verschrikkelijk lelijk 😱😀 zelfs zo lelijk dat hij NIET meer mooi is
Als je die al lelijk vind moet je echt de goblinshark googlen.

Je kwam tenminste net optijd bij je positieven. En deze fout ga je vast nog eens maken. Leuk lieve vrouwen maken elke man zwak

Als je die al lelijk vind moet je echt de goblinshark googlen.
ieuw 😱 getver!

Je kwam tenminste net optijd bij je positieven. En deze fout ga je vast nog eens maken. Leuk lieve vrouwen maken elke man zwak
Hoop dat ik geen ezel ben die zich aan dezelfde steen stoot en ik zou toch immuun moeten zijn voor lieve vrouwen... ben er zelf een :zwaai:

😳 was druk op het werk haha mijn fout. Maarrrrr ook vrouwen trappen in de lieve vrouw val
Ik val in de "iemand is behulpzaam" val, waarbij man/vrouw mij dan niet uit maakt 😳 😀

Mensen! Ik ben zooo blij! Ik heb mijn vissen!!
Ik heb diverse winkels gebeld en ben naar de winkel gegaan waar ik aan de telefoon al uitgebreid advies kreeg.
Het was een eindje reiden, maar wat ben ik blij dat ik daar heen ben gegaan!
Ik ben uitgekomen bij Aquarium Coenen bv.
Naast dat het een prachtige winkel is ben ik echt super geholpen!!
De jongeman die mij hielp nam uitgebreid de tijd voor me en ook al verontschuldigde ik me voor de tijd die ik in beslag nam, hij vond het totaal geen probleem!

Toen ik binnen kwam liep ik de bakken af en viel mijn oog op een nieuwe vis 😳
Het was de hyphessobrycon wadai.
Echter na googlen op mijn telefoon kon ik er weinig informatie over vinden.
Toen de jongeman mij kwam helpen over deze vis informatie gevraagd en verteld wat ik zoek.
Hij zei dat deze onderling wat ranbgorde hadden en daardoor niet zo rustig als de Kerri's.
Eenmaal bij de Kerri's aangekomen uitte ik mijn twijfel over de gewone en de blue en deze wellicht te combineren.
De combinatie gaf hij aan dat dat wat druk kon ogen, de Kerri super blue worden uiteindelijk erg donker, dus mede door zijn advies overtuigd om voor de gewone kerri's te gaan!
Ook super advies gekregen over de begin hoeveelheid.
Met 5 a 6 starten zouden ze zich niet al te prettig/veilig voelen en met 10 direct wel en dit kon dan ook als opstart.

Dusss....
Hier zijn ze dan!
Helemaal blij met mijn Kerri Club :smitten:
In de tijd dat ze aan het opwarmen waren gelijk uitgebreid de waterwaardes nog gemeten, zodat ik eventueel nog wat water kon verversen, maar deze waren allemaal perfect voor mijn cluppie dus nu kan het zakje open en kan het over wennen beginnen zodat ze over een aantal uur hun nieuwe thuis kunnen gaan verkennen!

K 1.jpg

Aiiii... gelukkig op tijd weer om kunnen draaien. Rest me wel de vraag, wat had je meegenomen 😱
Dit zal ik nooit vertellen zo schaam ik me ervoor 😛
Wel kan ik zeggen dat ik niet de fout van een te grote vis in een te klein bakje had, dus dat valt nog mee :thumbs:

Bedankt!
Ik ben er ook helemaal gelukkig mee! :smitten:

Na een paar uur water over wennen en een paar uur tot rust komen in een donkere bak, net even de rode lamp aangezet om ze te bewonderen.
Ze lijken het naar hun zit te hebben, ze zijn druk de bak aan het verkennen en ook geregeld die rare kop (lees ik zei ge gek 😛) voor hun bak aan het onderzoeken.
Ik ben iig blij dat ze zich zo snel thuis voelen!
Waar ik dat aan denk te merken?!
Heb gelezendat scholenvissen enkel scholen als er gevaar dreigt en/of gestrest zijn.
Deze Kerrie club zijn door de hele bak heen te vinden en lijken als ze elkaar tegen komen te vertellen welke plek ze nu weer ontdekt hebben om vervolgens direct weer op te splitsen en verder te zwemmen, of om even samen die plek te ontdekken.

Ach ja, je hoort het al, ik ben over mijn oren verlieft en blij met mijn keus!

Hier een totaal plaatje

K 2.jpg

Nou, ik kan me voorstellen dat je met het eindresultaat heel blij bent. Mooi verhaal en mooie vissen en een mooi aquarium. Stoel er voor en niks meer aan doen 🙂

Gewoon in het kleinste lettertype hier neerzetten, (bijna) niemand die het ziet ;)k
wel aan All users he:brk

Jullie kunnen het ook gaan raden!
Er staan al veel hints hier vermeld
:thumbs:

Nou, ik kan me voorstellen dat je met het eindresultaat heel blij bent. Mooi verhaal en mooie vissen en een mooi aquarium. Stoel er voor en niks meer aan doen 🙂
Bedankt! Ja het was veel werk maar nu is het zeker genieten :smitten:

Hoi mensen,

Ik heb jullie hulp nodig om een mooie school voor mijn aquarium te vinden.

Ik ben van plan om maar 1 school vissen erin te doen met garnalen.

Ik heb een Juwel primo 110 (21x36x45)
Pomp:
met een JBL e 902 pomp
Met uitstroom gaten waarvan 2 naar het oppervlak gericht en de rest schuin naar beneden.
Verlichting:
NovoLux 80 LED lamp met 10.5 Watt verlichting (geleverd bij het aquarium)
SF Retroled collor (rood met wit)

Wat ik zoek:
Een rustige scholenvis die een aanvulling is op mijn aquascape.
Wat ik bij rustig bedoel is dat ik er niet kriegel van wil worden (dit wordt ik bijvoorbeeld van guppy gedrag), niet te schuw (dat ik ze niet enkel van veraf hoef te bewonderen) en ook onderling elkaar niet afmaken.

Over de kleur ben ik ook nog niet uit.
Momenteel heb ik gekleurde glassteentjes in mijn bak gedaan zodat ik een beter beeld krijg van wat zou passen, maar ook dat helpt mij nog niet echt.

Grote:
Klein!
Ze moeten niet even groot als mijn boom zijn, haha.

Momenteel heb ik de volgende lijst verzameld:
Puntius titteya – Sherry Barbeel
Tanichthys albonubes – Chinese Danio
Danio Choprae glowlight
Hemigrammus rodwayi – Goudtetra
Danio margaritatus – Rasbora Galaxy toei
Danio rerio – Zebrabarbeel
Microdevario kubotai – Smaragd Dwergrasbora
Paracheirodon simulans – Blauwe Neon
sundadanio axelrodi blue
inpaichthys kerri / Keizertetra blauw
Hyphessobrycon herbertaxelrodi – Zwarte Neon Tetra
Kardinaal tetra
Neon tetra

Andere opties verneem ik ook graag!

Mijn bak
Bekijk bijlage 285254

Ik kom er alleen dus niet uit!
Hoop met jullie hulp de juiste keus te kunnen maken!
ik zouw er zeker ook twee alg eters in doen ik hep de L52 en hep gave jongen nu gr bianca uit zaandam

o egt wat jamer hij was mooi ik ben ook een beta gek ik kweek ze ook

Bijlagen

• 93186006_2619122911699467_3390956893001220096_n.jpg
    93186006_2619122911699467_3390956893001220096_n.jpg
    71.8 KB · Weergaven: 107
  • 78332409_2675277812535885_5256346474819616768_n.jpg
    78332409_2675277812535885_5256346474819616768_n.jpg
    84.4 KB · Weergaven: 125
  • 78986034_2706161836114149_9172701790813028352_n.jpg
    78986034_2706161836114149_9172701790813028352_n.jpg
    79.5 KB · Weergaven: 105
  • 119458141_3361004027296590_3539751891609567090_n.jpg