Wat is er nieuw

Welke slak heb ik in m'n bak?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Rohol
  • Startdatum Startdatum
R

Rohol

Guest
Nog nooit heb ik slakken meegekregen tijdens de aankoop van planten, helaas in mijn geval. Ik wilde juist heel graag slakken. Vorige week heb ik dus maar drie appelslakken gekocht om mijn bak wat op te leuken. En uitgerekend nu heb ik w�l een slak meegekregen met de aankoop van een plantje.
Mijn vraag aan jullie is, welke slak is dit?

img_0815.jpg

img_0818.jpg

Poelslakken zijn erg lelijk en kweken enorm snel. Dit omdat ze hermafrodiet zijn. Al snel heb je er honderden. Je kan ze beter weghalen en je planten bij aankoop goed afspoelen.

Kijk anders ff naar tylo slakken of de brotia slak.

Apotheose92 zei:
Poelslakken zijn erg lelijk en kweken enorm snel. Dit omdat ze hermafrodiet zijn. Al snel heb je er honderden. Je kan ze beter weghalen en je planten bij aankoop goed afspoelen.

Kijk anders ff naar tylo slakken of de brotia slak.

Wat een mega-onzin..
Om te beginnen is lelijk redelijk subjectief.. ik vind ze namelijk prachtig.. En verder heeft in veruit de meeste situaties (niet alle) een telkens terugkerende slakkenplaag te maken met overvoeren en/of gebrekkig onderhoud.

Heb ook kleine Poelslakjes die kennelijk per ongeluk zijn meegelift. Heb begrepen dat ze restjes rottend blad oppeuzelen en daarom nuttig zijn. Daarom laat ik ze zitten, ze zitten veel onderop de drijfplanten dus nauwelijks te zien. Mocht het een plaag worden dan is het een ander verhaal.

Zo is het toevallig ook nog eens een keer.
Wat een mega-onzin..!!! :thumbs:
Elke slak heeft een functie. :book:
En zitten ze onder drijfgroen, er uit scheppen ,even in een teiltje ,laten ze los, en drijfplanten weer terug.

Ik heb ook kleine poelslakjes moet ik ze weghalen volgensmij zijn het er 4,.

Nee hoor, die kunnen echt geen kwaad in je bak.
Heel veel mensen hebben die slakjes via planten in de bak zitten namelijk.

Inderdaad onzin dat poelslakjes lelijk zijn en altijd een plaag worden.
Ben het met Mark eens, ze zijn erg mooi.
Ik zou ze niet willen missen in m'n bak. Heb nog nooit last gehad van een plaag, en nee ik heb geen slak-etende slakken.
Het zijn goede opruimers en ik heb nooit zichtbare troep van ze.

Ik vind ze juist leuk om te zien hoor. Ik heb ze ook en die hebben een soort stipjes op het huis.
Een plaag valt wel mee en anders kun je ze wel uitvangen met een lekker stukje komkommer.

Ik probeer ze juist te kweken ik heb niet voor het slakken probleem maar gewoon omdat ze mooi zijn 2 dwergkogeltjes die vinden ze heerlijk

Maar laten we niet niet onbenoemd laten dat dwergkogeltjes (bedreigde soort!) kopen om van een slakkenplaag af te komen een no-go is. Dit geldt trouwens ook voor Botia's. Vissen kopen om van slakken af te komen heeft bij menigeen meer ellende opgeleverd dan opgelost en dat kan niet de bedoeling zijn.

Mascha&Ivo zei:
Maar laten we niet niet onbenoemd laten dat dwergkogeltjes kopen om van een slakkenplaag af te komen een no-go is. Dit geldt trouwens ook voor Botia's. Vissen kopen om van slakken af te komen heeft bij menigeen meer ellende opgeleverd dan opgelost en dat kan niet de bedoeling zijn.

in mijn geval is dat niet het geval mascha of ivo deze zijn van mijn dochter die was verzot op deze beestjes ik heb een bak speciaal ingericht voor de kweek van slakken (torenslakken poelslakken en posthoornslakken)

jessicapilon zei:
Tja met Kogels zul je niet snel teveel hebben denk ik 😉.
eerder tekort dan teveel
als ik vermoed dat ik te weinig heb gaan we even op visite bij onze favorieten lfs en krijgen we gratis voer voor deze 2 kleintjes verder krijgen deze ook nog rode en witte muggenlarve
onze kogeltjes genieten samen een bak van 60 cm zonder mede bewoners

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan