Wat is er nieuw

Welke slaketende vissen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Mallivy
  • Startdatum Startdatum
M

Mallivy

Guest
Ik ben iemand die nog beginnende is, en moet nog veel leren.

Ik ben eind Juli begonnen een aquarium in te richten. Het aquarium is 100cm x 40cm x 40cm.
Ik heb er nu 5 guppen (mannetjes) en 1 algeneter in zitten. En na ongeveer 3 weken ontdekte ik 3 slakjes volgens mij poelslakjes, en die zijn zich goed aan het vermeerderen.
Hoewel ik slakken in het aquarium wel leuk vind, moeten het er niet teveel worden.

Ik zou graag wat slaketende vissen willen, maar welke passen er bij mijn aquarium?

Ik hoor graag tips.

Wat vind je van een slaketende slak, de anatome helena?
Slakken zijn trouwens wel goede algeneters hoor. En als je niet te veel voert krijg je er ook niet te veel.

En dan maar 1 nemen.
Neem je er meer,krijg je daar weer een plaag van.

Wat Ellen zegt, Slakken horen erbij. Ruimen rommel op.

Ik ben ook blij hoor met mijn slakjes, maar ik wil het wel een beetje in de hand houden.

Daarnaast wil ik nog wat meer vissen in het aquarium en daarom dacht ik aan slaketende vissen.

Als je op zoek bent naar een slaketende vis, kijk dan eens naar een Carinotetraodon travancoricus (dwergkogelvis).
Je bent in no-time van je slakken af maar houd er rekening mee dat dit mooie visje niet echt een lieverdje is tov je andere bewoners als hij/zij zich verveeld.

En houd er ook rekening mee dat het dwergkogelvisje op de IUCN Red List als 'vulnerable' staat �n eigenlijk een scholenvisje is.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan