Welke slakken moet ik nemen?


Beetje off topic maar poeh zou het niet weten. Organisch stofvoer eten ze graag dat weet ik wel.
 
Ik kijk wel wat voor slakken ik wil, sowieso slakken die geen planten eten maar bedankt voor al jullie snelle reacties.
 
Zijn maar echt weinig soorten in de handel die echt planten eten.
Vaak zijn het de planten die door een tekort slechte plekken in het blad hebben en dat eten ze graag.
Krijgt de slak onterecht de stempel planteneter te zijn.
 
De Brotia is een Tylomelania las ik en ik heb alleen de gewone Tylo s zeg maar. Zoals de Orange. Deze kunnen wel een jaar of wat worden hoor.
Voordeel van puntslakjes is dat ze denk ik de bodem wat beter luchtig houden en koeler kunnen. De Tylo s hebben het liefst een temp van minimaal 24 a 25 graden al zijn er wel mensen die ze koeler houden.
 
Wat is de Latijnse naam van de puntslakjes, of is er niet een echte benaming voor?
 
Ok� dankje bertus! Leuke slakken die goed opruimen !

Kan ik bijvoorbeeld ook meerdere slakken soorten combineren zonder dat ze elkaar aanvallen?
 
zolang je er geen anatoma helena bij zet zou alles goed moeten gaan
 
Ik zou ook graag slakken houden appel slaken vind ik wel mooi maar ze zijn wat te groot en ik heb die al gehad en die eten de planten op. Welke kan ik nog in mijn bak zetten?
 
Ik heb ook al de appelslakken gehad, en bij mij eten ze helemaal geen planten op.

Ik weet niet, kan dit van slak tot slak verschillen?
 
Bij mij aten ze alleen her belgisch groen op, maar dat zijn ook wel hele zachte bladeren. Ik heb ze de laatste tijd in ieder geval geen planten meer zien eten. Er zijn verschillende soorten die onder de naam appelslak worden verkocht. Sommige eten wel planten, anderen niet. De soort die geen planten eet wordt bij mijn weten het meest verkocht.
 
Ik zou geen appelslak nemen maar een ander. Maar welke?
 
Ik heb al heel wat Appelslakken gehad maar herken het eten van de planten dus niet. Dan heb je veel pech gehad met die slakken denk ik.
Tylomelania s zijn ook mooi maar hebben een hoge ph en kh nodig en ze trekken de sprieten niet in zoals Appelslakken wel doen.
 
Mijn appelslakken eten geen planten op, ik geef ze wel ander eten zoals courgette of komkommer etc ...
 
Sommige appelslakken eten planten op, maar ik heb het toch nog niet meegemaakt.

Inderdaad, groenvoer is zeer wenselijk.
 
als je de pomacea diffusa hebt, weet je zeker dat ze geen planten eten. Ik heb nu met alle kleintjes honderden appelslakken in mijn bak en er is niet 1 plant aangevreten. Andere pomacea soorten kunnen wel planteneters zijn.
 
AquaAalders zei:
Is goed bedankt voor de tips ik ga nu nog afwachten wat mensen van deze twee soorten (Clithon Brenspinas en Neritina Turrita) vinden en maak dan mijn beslissing

Ik heb ze beide in mijn bakken zitten (i.c.m. muskiet rasbora's, vuurgarnalen, CB/CR's). Vooral de gewei slak is erg mooi!! De zebraslakken hebben bij ons nog wel eens de neiging de benen te nemen (open bakken). Deze vinden we dan terug buiten de bak en schuivelen dan na terugplaatsen gewoon weer door ;-)

De lifter:
G6DmRLBIveFO4srY4PUY0X6n1WHYPEWm.jpeg



Aantal bij elkaar (in donkere bak met flits gemaakt)
G6DmRLBIveFO4srY4PUY0X6n1WHYPEWm.jpeg




Kuiper heeft laatst een aantal geweislakken voor mij besteld. Hij had er toen nog meer zitten ;)
 

Terug
Bovenaan