Welke slakkensoort is dit?


Margreet1981

Well-known member
Lid geworden
2 oktober 2019
Berichten
392
Leeftijd
42
Vandaag deze slak gekocht. In de winkel wisten ze ook niet hoe die heet.
1574347927547305591696947405613.jpg
 
Dat lijkt mij de grote Posthoornslak.
De Marisa cornuarietis.
 
Kheb allemaal nepplanten dus dat gaat wel goed. Geweldig mooie slak
 
Ik voer mijn vissen altijd expres teveel. Zodat er wat voor de slakken overblijft. En zo nu en dan voedertabletten
 
Je hebt ook Tylo s zie ik en dat vindt ik ook erg mooie slakken.
 
Kheb nu 2 tylos komen er volgende week nog 2 bij. Maar las dat deze nieuwe slak kleine slakjes eet. Dus als mijn tylos een jonkie hebben gaat hij in een andere bak
 
Heeft tie nu eitjes gelegd de slak?
15744163051794170523320290195936.jpg
 
Dus als mijn tylos een jonkie hebben gaat hij in een andere bak

Dat staat inderdaad ook in mn link maar welke hij dan precies eet dat is de vraag. een kleine Tylo zou wellicht wel ten prooi kunnen vallen.
 
Ik krijg morgen nieuwe planten. Is het dan wel verstandig om hem in deze bak te houden? Heb nog een koud water bak waar hij eventueel in kan
 
Gewoon je planten ontdoen van alle steenwol/watten en andere meuk, en dan afspoelen onder de kraan en in een emmer zetten met een klein koolfiltertje en dan dagelijks water verversen in die emmer en na 3 dagen kunnen ze je bak in
 
Bedoel meer omdat deze slak erom bekend staat planten te eten
 
Waarom koop je dan planten? of anders gesteld: waarom doe je de slak dan niet weg?
 
Beetje uitgekeken op mijn nepplanten. Maar schiet me vandaag pas binnen dat tie slak planten eet
 
Oke ja dat is vervelend, de slak in een kale oningedraaide bak doen overleeftie waarschijnlijk niet dus dat is geen optie, dus enige twee opties die overblijven: planten in de bak doen en goed bijvoeren met veel groenvoer of de slak verkopen
 

Terug
Bovenaan