Wat is er nieuw

welke soort, draagtijd en kleur van de eitjes..?

Homerno1

Well-known member
Lid geworden
29 maart 2014
hoi allemaal,

ik heb mijn 60 cm bak ingeruild voor een 1 meter bak en alles over gezet. Echter, nu zag ik dat 1 van mijn garnalen eitjes had, dus heb besloten de garnalen in de 60 cm bak te laten zitten. Inmiddels is er een 2e vrouwtje met eitjes, maar nu heeft het ene vrouwtje grijs/bruine eitjes en het andere vrouwtje knalgroene eitjes....

Foto vrouwtje met bruinige eitjes....

714675homerno1_0_82_imag2691.jpg

Foto vrouwtje knalgroene eitjes....

555773homerno1_0_82_imag2741.jpg

Iemand hier enig idee over wat dat kan zijn?

verder ben ik benieuwd of iemand met zekerheid kan zeggen welke soort garnalen het zijn (volgens mij zebra garnalen, maar twijfel of het geen tijgergarnaaltjes zijn) en hoelang het doorgaans duurt voor de kleintjes komen?

alvast bedankt voor de hulp!

Zijn tijgergarnalen.
Beetje afhankelijk van de temperatuur is de draagtijd 3-4 weken en worden de eitjes van licht naar donker dus zal de garnaal van de bovenste foto eerder kleintjes hebben.

hoi,

bedankt voor de snelle reactie.

Grappig dat ik ze heb gekocht als zebragarnalen en ze toch tijgergarnalen blijken te zijn. De twijfel was ontstaan door foto's op internet.
Het aparte aan de eitjes is, dat deze bij degene met de bruinige eitjes altijd die kleur hebben gehad! ik zal de kleuren in de gaten houden en hopen dat er op deze manier een grotere groep gaat ontstaan.

groeten,

Bartjo

De kleur van de eitjes kan weleens wisselen idd.
Heb hier ook vuurtjes die in het begin gele eitjes hebben en sommige wat groenige.

Tegen het einde van de draagtijd kan je zelfs al de oogjes zien van de baby garnaaltjes als je goed kijkt.
Zijn mooie garnalen en hopelijk kweken ze goed bij je.
Regelmatig wat verversen en oppassen met nieuwe plantjes.

ja, ik vind het ook erg leuke garnaaltjes, helemaal omdat ze niet te klein zijn. Daardoor kunnen ze straks, als de groep wat groter is, weer met zijn alleen in mijn grotere aquarium. Er zitten ook 2 blauwige mannetjes bij, dus wie weet wat blauwe nakweek....

bedoel je dat het handig is water te verversen vanwege het starten van de voortplanting?
en hoezo oppassen met nieuwe planten?

heerlijk leerzaam zo'n forum!

Als je elke week wat ververst blijft het water schoon en is ook goed voor de voortplanting idd zeker als je wat ververst met iets kouder water dan dat het in de bak is.

Heleboel planten worden gekweekt in combinatie met slakkengif,vaak is het gif niet sterk genoeg meer voor de slakken zelf en kan je dus weleens slakken op de plantjes in de winkel zien maar is het vaak nog wel sterk genoeg om thuis al de garnalen te doden in je bak.

Het is idd een tijger ( wildkleur).
Kun je zien aan de 2 strepen die onderaan de voorkant van de garnaal naar voren lopen , dan een klein kort streepje in het midden en dan 3 strepen die naar achteren wijzen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan