Wat is er nieuw

Welke soort garnaal??

• Onderwerp starter Onderwerp starter fish-lover
  • Startdatum Startdatum
F

fish-lover

Guest
Beste,

Ik heb een niet zo makkelijke vraag. Toen ik Vuurgarnalen gekocht heb een jaar geleden. Kwamen er bruine garnalen mee nu vraag ik me af of iemand weet welke soort dit is?

1A7CCC8F-A185-4F8D-8E99-10DC624B625B.png

Beste,

Ik heb een niet zo makkelijke vraag. Toen ik Vuurgarnalen gekocht heb een jaar geleden. Kwamen er bruine garnalen mee nu vraag ik me af of iemand weet welke soort dit is?

Bekijk bijlage 82911
Ik heb wel de indruk hoe ouder en groter ze nog zwarter worden

Lastig idd,heb net een beetje gezocht en lijkt wel wat op de Neocaridina ketagalan maar kan het fout hebben natuurlijk.
Heb je nog foto's van andere exemplaren toevallig?

Jaa idd die soort lijkt er zeer sterk op! Ik zal eens proberen om er nog wat te nemen zijn lastig diertjes om te fotograferen. Bedankt voor je reactie ik zet ze er straks op!

Laatst bewerkt door een moderator:
8CF0DEEE-B7B5-4745-9E8F-8A04CD8F818A.png
40CAA610-9930-4D00-B57F-3ED94EFD36AE.png
25CD8C3D-AD1C-4412-A22D-4E295DBCD098.png
Even nog wat foto voor beter beeld.
3F502D9A-3912-4F1E-9AEB-DFEDA6206D62.png
B84D226D-C52E-470C-858D-56A6B283ABD8.png
00EC10E1-FD75-41BF-AE78-EC25BE5211CD.png

Hmm aangezien je vuurtjes mooi gekleurd zijn kunnen het geen kleurloze vuurtjes zijn.... Sommige nakweek vuurtjes hebben ook haast geen kleur.....

Is dit niet gewoon een japonica?

Hmm aangezien je vuurtjes mooi gekleurd zijn kunnen het geen kleurloze vuurtjes zijn.... Sommige nakweek vuurtjes hebben ook haast geen kleur.....
Nee idd. Alle Vuurgarnalen zijn bijna volledig rood. En lijken soms op sakura garnaaltjes.

@RichD1011 normaal gezien geen japonica die worden veel groter

Ik heb geen idee wat dit kan zijn en de soort die John noemt hoor ik voor het eerst.

Nou ik zie hem voor het eerst en dat is hem denk ik wel:

Wetenschappelijke naam: Neocaridina ketagalan
Nederlandse naam: Neocaridina tijger garnaal
Maximale grootte: tot 3 cm

Verkrijgbaar 1,5 cm tot 2,5 cm

De Neocaridina tijger garnaal is eenvoudig te verzorgen en leven het liefst in een grotere groep van minstens 10 stuks. De achtergrond van het aquarium moet dicht beplant zijn. Een donkere bodem doen de kleuren van de garnalen beter tot hun recht komen. Als voedsel eet hij graag fijn garnalenvoer met mineralen voor gemakkelijk te vervellen, ook Catappabladeren van de amandelboom mag niet ontbreken in uw garnalenaquarium.
Temperatuur: 20° - 23° / PH: 6,5 - 7,5 / GH: 6° - 12°

Jaa idd denk dat we er uit zijn en het wel degelijk Neocaridina ketagalan soort is. Dank je wel voor de hulp!

Dan heb je een mooi en makkelijk garnaaltje in ieder geval😉

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan