Welke soort is dit? (Shrimp Assassin)


LaLizzerd

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2020
Berichten
1,906
Leeftijd
34
Locatie
Leeuwarden
Hallo allemaal,

Vandaag ging ik naar de winkel voor Otocinclus. Toen ik thuis kwam zaten er niet alleen Otocinclus in maar ook een andere verstekeling. Mijn eerste gedachte was een Betta soort. Ze heeft al een naam: 'Shrimp Assassin'. Ze was druk bezig haar target uit te zoeken.

Weet iemand welke vis het is?

Op de foto's zijn geen buikvinnen te zien, maar die heeft ze wel. Ze heeft puntige buikvinnetjes, geen sprieten. Haar rugvin lijkt wat gestippeld.
 

Bijlagen

  • IMG_20210503_192739068.jpg
    IMG_20210503_192739068.jpg
    134.1 KB · Weergaven: 136
  • IMG_20210503_182454986_HDR.jpg
    IMG_20210503_182454986_HDR.jpg
    155.2 KB · Weergaven: 148
  • IMG_20210503_182459913.jpg
    IMG_20210503_182459913.jpg
    149.9 KB · Weergaven: 137
  • IMG_20210503_215630414.jpg
    IMG_20210503_215630414.jpg
    158.4 KB · Weergaven: 165
Volgens mij een Betta met stress-strepen.
 
lijkt me ook gewoon een betta splendens dame,

enige andere wat ik kan bedenken is knorgourami, maar die hebben langere borstvinnen dan wat jij beschrijft.
 
lijkt me ook gewoon een betta splendens dame,

enige andere wat ik kan bedenken is knorgourami, maar die hebben langere borstvinnen dan wat jij beschrijft.
Knorgoerami heb ik ook aan gedacht, maar die heeft inderdaad (vergeleken met de plaatjes) langere borstvinnen.
 
Weet je welke soort Betta?
Dat durf ik je echt niet te zeggen. Maar wat ongelooflijk dom om zo'n "grote" vis per ongeluk in de zak te doen.

Leuke bijnaam heeft zij (?) gekregen ;) maar de reden is minder.
 
Dat durf ik je echt niet te zeggen. Maar wat ongelooflijk dom om zo'n "grote" vis per ongeluk in de zak te doen.

Leuke bijnaam heeft zij (?) gekregen ;) maar de reden is minder.
Ze is niet veel groter (in lengte dan de Otocinclus). Maar helemaal op elkaar lijken doen ze ook niet inderdaad 😂

Ach.. kan ze de kolonie wat in de hand houden. Ze heeft er nog geen één gepakt trouwens, maar is wel erg geïnteresseerd.
 
Ze is niet veel groter (in lengte dan de Otocinclus). Maar helemaal op elkaar lijken doen ze ook niet inderdaad 😂

Ach.. kan ze de kolonie wat in de hand houden. Ze heeft er nog geen één gepakt trouwens, maar is wel erg geïnteresseerd.
Wat een bofkontje is het. Ik ben benieuwd naar de kleuren.
 
Volgens mij moet de verkoper hoog nodig naar de opticien :DD :DD
 
"...Toen ik thuis kwam zaten er niet alleen Otocinclus in maar ook een andere verstekeling..."
Ik zou dit bij de aanschaf van mijn eventuele eerste auto wel willen meemaken. Ik bestel een degelijke maar betaalbare gezinsauto maar krijg vervolgens een Tesla geleverd. :juggle: :DD
 
Ik zou dit bij de aanschaf van mijn eventuele eerste auto wel willen meemaken. Ik bestel een degelijke maar betaalbare gezinsauto maar krijg vervolgens een Tesla geleverd. :juggle: :DD
Soms zou je willen dat je verkoopster erbij krijgt :DD :DD ;)
 
Volgens mij moet de verkoper hoog nodig naar de opticien :DD :DD
Haha klopt wel een beetje. Maar ik snap ook wel dat het wel eens fout gaat. Einde van de dag, in zo'n visruimte zonder super veel licht en dan 20 van die razendsnelle Otto's vangen.
Het zou geen probleem zijn als ik Shrimp Assassin terug breng hoor, maar ik ben nu al een beetje aan haar gehecht😂

Ik zou dit bij de aanschaf van mijn eventuele eerste auto wel willen meemaken. Ik bestel een degelijke maar betaalbare gezinsauto maar krijg vervolgens een Tesla geleverd. :juggle: :DD
Je hoort mij ook niet klagen. Ik had 20 Otocinclus + deze betta 😄. Ze kan prima in mijn 80cm aquarium, daar heb ik een aantal plaatsen waar weinig stroming staat. Kan ze mooi tussen de (drijfplanten) in alle rust moordaanslagen voorbereiden. En heel eerlijk: sommige garnalen verdienen het hoor. Zonder consent op haar rug landen enzo 🙄
 
Lijkt me een Trichopsis vittata.

 
Lijkt me een Trichopsis vittata.

Die van mij heeft geen sprietjes aan de borstvinnen. Ook heeft de knorgoerami een veel smallere bek/ kop 🤔

Maar lijkt er ook enorm veel op..
 
Die van mij heeft geen sprietjes aan de borstvinnen. Ook heeft de knorgoerami een veel smallere bek/ kop 🤔

Maar lijkt er ook enorm veel op..
Wat zie je vandaag voor kleur(en)?
 
Ik zal straks proberen een foto te maken als het licht aan is 😁
Geen foto, wel een filmpje.




De kleuren wisselen wat. Soms zijn de strepen duidelijker zichtbaar. Vanmorgen toen het licht net aan was, was ze helemaal grijs/bruin.
 
Dwergknor heeft ook een veel puntigere vin dan de dame die jij hebt volgens mij, lijkt mij een 'gewone' goermai
 
Dwergknor heeft ook een veel puntigere vin dan de dame die jij hebt volgens mij, lijkt mij een 'gewone' goermai
Dan denk ik eerder een wildkleur betta splendens vrouw. De gewone goerami heeft een ander vorm staartvin (hartvormig). En geen sprieten
 
Kan je niet teruggaan naar de LFS, kijken welke soorten nog meer in de bakken van de otto's zitten en op deze manier achterhalen wat dit is?
 
Kan je niet teruggaan naar de LFS, kijken welke soorten nog meer in de bakken van de otto's zitten en op deze manier achterhalen wat dit is?
Wellicht deze vis ook omruilen voor een oto, waar je wss voor betaald hebt
 
Kan je niet teruggaan naar de LFS, kijken welke soorten nog meer in de bakken van de otto's zitten en op deze manier achterhalen wat dit is?
Ja, zodra ik eens tijd heb ga ik dat maar doen👍🏻
Wellicht deze vis ook omruilen voor een oto, waar je wss voor betaald hebt
Ik heb 20 Otocinclus gekregen en 10 pygmaeus. Plus deze dame. En ik heb korting gekregen omdat ik vaste klant ben, dus over geld hoor je mij helemaal niet :)
Het zo geen probleem zijn als ik haar terug zou brengen overigens, maar ik vind het een mooie vis :)
 
Ik zou dit bij de aanschaf van mijn eventuele eerste auto wel willen meemaken. Ik bestel een degelijke maar betaalbare gezinsauto maar krijg vervolgens een Tesla geleverd. :juggle: :DD
Ik ben benieuwd hoe die Tesla in het zakje terecht is gekomen. :DD
 

Terug
Bovenaan