Wat is er nieuw

welke soort

• Onderwerp starter Onderwerp starter willem123
  • Startdatum Startdatum
W

willem123

Guest
Dit is een vis van een vriend die wil graag weten welke soort het is.
Er zijn toch meerdere soorten van de zo genaamde ''haaien''?
221355_0_82_img20140110wa0007.jpg

Pangasius hypophthalmus.

Is dat een aqua40? Deze scholenvis wordt slechts 1,5 meter groot.

Bedankt Jones,

Dat klopt, ze zitten veeeeel te klein en dat weet hij ook.
Ik dacht zelf dat ze 60 cm werden maar als ze 1,5 meter worden is doorverkoop ook geen optie want niemand kan zo'n vis een goed huis bieden.

Het is ook een schande dat deze vissoort nog wordt verkocht.

Absoluut. Vriendelijk klinkt het niet, maar ik zie afmaken eigenlijk als beste optie voor de vis.

daar zat ik zelf ook aan te denken

Iemand met japanse kois misschien? die worden toch ook in warm water gehouden

Niet zo warm en de meeste koihouders verwarmen hun vijver alleen in de winter, als ze deze al verwarmen.

Knap domme vriend heb je, Willem!

Afmaken...HARD maar uiteindelijk onontkoombaar

meestal groeien deze een 30-40 cm per jaar.
Dus oplopend naar een 2 mtr bak kan je deze nog wel een jaar of 2 plezier geven.

Wel wordt deze heel eenzaam alleen.
En deze "Blauwe haai" moet eigenlijk in een bak met ronde hoeken daar deze de ogen er nog wel eens af willen stoten

euh... afmaken? Mis ik iets?

Kun je hem niet gewoon naar een goeie LFS brengen? Nee, daar krijg je geen geld voor, maar dan heeft het beestje nog een kans..

Ik heb dit een keer met een koppeltje meervallen gedaan. Die hadden een nestje gemaakt (niet succesvol overigens) en daar zat ik niet op te wachten. Kreeg geen geld en vissen werden in quarantaine gezet bij de LFS. Maar medewerker van de LFS wist meteen een klant die op zoek was naar een koppel om mee te kweken..

Indien je wilt weten om welke LFS dit ging stuur even een PB. Afmaken kan altijd nog..

Tropische vissen die zo groot worden hebben een zeer geringe kans op een fatsoenlijk leven bij een particulier. De dierentuinen nemen ze niet meer aan en wie heeft er verder een bak van ruim 10 meter? Een lfs verkoopt zo'n beestje weer door aan de eerste de beste. Het is uitzichtloze situatie.

wat jones zegt is waar, deze vissen kunnen (bijna) nergens terecht.
als je ze dus naar de lfs brengt komt er weer iemand die dit visje koopt en dan is het probleem alleen verplaatst.
ik heb in een ander topic over deze vissen gelezen dat ze de vis in een bad deden met, olie? of zo iets.
daardoor zou deze vis weinig merken van zijn dood.

Kruidnagel olie.

Schiet me net te binnen;er is een LFS in Hilversum die onlangs een openbaar aquarium in de zaak heeft geopend. Heeft in ieder geval 1 tank (zoetwater) van 30.000 liter...

Niet geschoten is altijd mis..

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan