Wat is er nieuw

welke sponsfilter?

• Onderwerp starter Onderwerp starter marije25
  • Startdatum Startdatum
M

marije25

Guest
Dag allemaal,

Welke sponsfilter heb ik nodig voor mijn aquarium?

Mijn aquarium is 80x36x50cm het is een juwel rio125 van ongeveer 120/130liter.

Met een sponsfilter kunnen er geen garnalen verdwijnen en met een andere filter heb je daar wel kans op dat er garnalen in de filter verdwijnen vandaar een sponsfilter

Nee,hoor.als je een gaasje voor de instroom doet gebeurt dat niet.
En,Zitten ze in het filter,komen ze er met schoonmaken wel weer uit.

Je kunt er ook een staande in het midden zetten.

APO - Aquaplantsonline

APO Bio Sponsfilter vervangspons. �3,25. Bekijken � APO Sponsfilter large. �4,95
. Bekijken � APO Sponsfilter medium. �3,95 ... APO Sponsfilter vervangspons L.
www.aquaplantsonline.nl/c/33_463/filtertechnieken/apo/ -

sponsfilter lijkt me niet voldoende bij zo'n 'grote' bak. Een gewoon buitenfilter vinden de garnaaltjes heerlijk vertoeven hoor, af en toe weer even terug zetten. Bij onderhoud aan mijn filter vond ik er altijd tientallen garnalen, heerlijk aan het smullen in dat filter....

Voldoende ammonium minnende planten erbij en een sponsfiltertje zou prime moeten voldoen lijkt me.
Als je weet waar je mee bezig bent heb je met voldoende planten (en de juiste) en een magere bezetting niet eens een filter nodig.

~ Ivo

heb je idd gelijk in, als er alleen garnalen inkomen bijvoorbeeld dan valt er niet veel afval te verwerken.... ik denk gelijk aan een bak vol vis....

Klopt! Een bak vol vis is al snel een ander verhaal.

Reden voor Marije om misschien eens wat meer over de precieze plannen te vertellen 🙂

~ Ivo

Ik ben niet nieuw hier op de forum... Had in het begin een gezeldschap bak maar na dat ik zoveel problemen kreeg met alg heb ik alles eruit gehaald en de vissen verkocht... Nu staat de bak een aantal maand leeg en wil ik toch weer beginnen maar dan met garnalen en kreeften...

Aquael turbo filter 500 is een prima filtertje voor een 80cm bak EN garnalenproof.

~ Ivo

Ehh ja opzich wel. Leuk als er puur alleen garnalen in zitten, zodra er meer vis bij zit krijg je met een aquael moeilijk het zweefvuil eruit. Heb er een tijd nog wat witte filter watten bij gedaan maar sinds ik de Eheim 701 Greenline heb wil ik zelf niet meer terug naar de Turbo 500.

Hier een totaal andere ervaring met zweefvuil en de aquael. Geen enkele last van zweefvuil. Continu complimenten over hoe helder de bak met dit filtertje was en die krijg je niet als er vuil zweeft.

~ Ivo

NiekB zei:
Ehh ja opzich wel. Leuk als er puur alleen garnalen in zitten, zodra er meer vis bij zit krijg je met een aquael moeilijk het zweefvuil eruit. Heb er een tijd nog wat witte filter watten bij gedaan maar sinds ik de Eheim 701 Greenline heb wil ik zelf niet meer terug naar de Turbo 500.

Om de 5 dagen even schonen.
Niet om de 14 dagen,he.
Heb er ook 2, die hangen ook op de 1.50 m
Helpen prima.

NiekB zei:

Volgens mij bedoel je de Jbl greenline.

2 ruitjes 12-15 cm elke hoek een ruitje /------------------\ in de hoek kitten.

boven iets lager dan de bak.

onder 8-10 cm vrij voor spons.
spons eronder,pijpje erachter met bocht terug.
Lucht erop.

Is ook een sponsfilter .

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan