Welke type/kweeksoort maanvissen zijn dit?


M

m1l4n

Guest
Hallo mensen, ben sinds enkele weken in het bezit van 5 maanvisjes met ongeveer een hoogte van 7 a 8 cm en 5 a 6 cm in lengte.. nou ben ik benieuwd naar welke soort maanvis dit is?
hoop dat jullie kunnen helpen en hierbij de foto's

315757mil0_0_85_download.jpg

143658mil0_0_85_download.jpg


groetjes milo
 
Dit is de Pterophyllum scalare. Het betreft een kruising die vaak verkocht wordt onder de naam " Maanvismix". Als ik naar de grootte van de ogen kijk schat ik dat je maanvissen zeker een maand of acht oud zijn.
Flink voeren met onder andere diepvries Artemia, witte muggenlarven, mysis en veel water verversen zijn nodig om ze verder te laten groeien.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Bedankt Jos Hut..was er al bang voor dat ze iets van een achterstand hadden ja.
De verkoper die ik goed ken heeft ze in z'n winkel laten opgroeien na een nestje dus er zwemmen tientallen van deze varierend in grootte, dus heb maar de groep genomen van gelijke grootte, hij wisselde het water daar dus niet zo vaak als nodig en de voeding bleef steken op 1x per dag net als al z'n andere vissen, voer al paar x per dag witte,rode,zwarte muggenlarven en tubifex en cyclops en af en toe een wafeltje. maar ze eten alles wat maar erin gaat eigenlijk

gr milo
 
Probeer zeker drie tot vier keer per dag te voeren. Ga eens kijken hoeveel voer ze willen eten. Na een minuut of tien moet het voer op zijn. Zwarte muggenlarven zijn ook prima om te voeren. Cyclops is eigenlijk al te klein voer voor maanvissen.

Ik denk dat ze zeker een groeiachterstand hebben, zoals je zelf ook al zegt, helaas lopen ze dat niet meer in.


Hobbygroet,
Jos Hut
 
Jammer om te horen dat zo een iemand die jonge visjes maar zo weinig voert.
Het resultaat is te zien.
Begrijp het wel als je meer vervoert moet er ook vaker water ververst worden.
Maar als je daar de tijd niet voor wilt nemen waarom begin je er dan aan.
Denk dat ie met veel vissen blijft zitten zo.
En dan?? :oops:
 
Ja zeker weten is dat erg jammer en hij zal er ook niet veel verkopen ben ik bang, maar goed ondanks dat ze een achterstand hebben nu zal ik ze zoveel mogelijk blijven voeren en meerdere waterwissela per week doen om ze te laten groeien, maar er is nooit een kans dat ze zo klein blijven toch? Ondanks dat ze een achterstand hebben

Gr milo
 
Ze zullen waarschijnlijk nog een klein beetje groeien. Verwacht er niet teveel van omdat je een groeiachterstand niet inloopt ook al ga je erg goed voeren en flink water verversen. Bij veel kruisingen is de levensverwachting een jaar of vier.

Raszuivere maanvissen worden minimaal 20 cm hoog ( maar vaak hoger) en kunnen een leeftijd bereiken van een jaar of twaalf. Ik heb hier een Peru altum man van 13 jaar oud.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Oke bedankt voor de info Jos, nou dan weet ik wat ik nog kan verwachten van deze maanvisjes, achterstand of niet het blijven leuke beestjes met een apart gedrag onderling. Merk wel dat ze elkaar af en toe even pikken en heel kort elkaar opjagen en vervolgens doen ze het weer niet, is dat om de dominantie of groepsopbouw te bepalen?

Gr Milo
 

Terug
Bovenaan