Wat is er nieuw

Welke uitstroom , voor goed beplante bak ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Straatklinkerfm
  • Startdatum Startdatum
arie o zei:
Net als John zegt kij wat het voer doet. Zelf doe ik het met de plantenvoeding die is donker of troubel als dat door de bak heen dwarrelt heb je toch stroming en als ik een bepaalde voeding er in gooit word heel de bak een minuut of 10 ff wit kan je mooi zien dat het overal komt.

Klopt helemaal en een betrouwbare manier om het te controleren.

En doen jullie dat met een ontdooit blokje diepvries?

Ja dat kan prima daarmee hoor. Ik doe het als mn spraybar rechts zit dus aan die kant erin in en met een vaart vliegt het naar links en dan zie je dat de stroming minder krachtig wordt. En dan gaat het met de stroming mee en dat zie je prima hoor.

ok dan ga ik eens ff proberen

ben benieuwd

Toch blijf ik het probleem houden , dat er in 1 hoek geen stroming is 🙁

zucht 🙁

Heb ik ook minimale stroming. ...jammer dan niks aan te doen

Heb nu aan de rechterkant uitstroombuis zitten....

met het gevolg dat het links op r raam kaatst...wat weer zorgt dat de plantjes naar rechts geduwd worden als het ware..

en dat lijkt dus niet mooi...

kan ik dit nog anders oplossen?

Ja de stroom wat afknijpen door middel van een kraantje denk ik. Of de gaten wat opboren waardoor de straal wat minder hard is.
Maar ja hier zie ik het ook aan bepaalde planten wel, maar je hebt dan wel een goede stroming en dat is belangrijk om algen te voorkomen. Zeer zeker i.c.m. de EI.
Als er dode plekken zijn dan heb je anders nog alg.

maar als ik afknijp ben ik bang dat de co2 verspreiding mischien minder word??

of is me gedachten gang verkeerd...en onderschat ik de co2 verspreiding?

ben benieuwd

Door de stroming wordt het verspreid en zolang die goed is dan komt dat wel goed. De plantjes moeten wel wat blijven bewegen natuurlijk, maar plat liggen is weer te natuurlijk.
Dan kan het iets minder.

Vraag, hoe combineer/integreer je de spraybar met/in een BTN 3D Amazone achterwand?
Ervaringen, oplossingen, ide�en?
gr,

Gerard.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan