Welke verwarming/pomp?


P

Piet beginner

Guest
Hoi allemaal, ik ben van plan om de juwel rio 125 te kopen, maar ik wil liever een externe pomp, het liefst een waar de verwarming ook bij in kan, iemand een aanrader?
 
Er zijn wel grovere sponzen voor te bestellen zag ik laatst in een aquariumwinkel.
 
Een filter met interne verwarming is voor zo'n Juwel bak best prijzig, ik denk dat het filter zelf dan al snel duurder wordt dan het aquarium zelf. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn maar een simpele JBL e702 kost zo'n 89,- en dat is wat filter betreft prima, alleen geen verwarming.
 
Een filter met interne verwarming is voor zo'n Juwel bak best prijzig, ik denk dat het filter zelf dan al snel duurder wordt dan het aquarium zelf. Dat hoeft natuurlijk geen probleem te zijn maar een simpele JBL e702 kost zo'n 89,- en dat is wat filter betreft prima, alleen geen verwarming.
Oke dankjewel voor de tip, ik had een keer iemand horen zeggen dat dat slim was maar dit is dan net zo makkelijk. Het is het beste als ik de verwarming bij de uitstroom plaats of niet?
 
Oke dankjewel voor de tip, ik had een keer iemand horen zeggen dat dat slim was maar dit is dan net zo makkelijk. Het is het beste als ik de verwarming bij de uitstroom plaats of niet?
Oh het is zeker mooi hoor een verwarming in je filter. De filters die dat bieden zijn echter vaak uit het duurdere segment en is voor een 120L bakje wat overdreven, vind ik persoonlijk. De verwarming krijg je volgens mij namelijk al bij het aquarium en die kun je gewoon op het raam plakken in een hoek. Ik heb hem zelf naast de instroom van de filter zitten. Bij de uitstroom is ook prima maar dat is vaak iets lastiger want die zit vaak bovenin het aquarium.
 
Door je vraag was ik in de veronderstelling dat je een filter zocht met verwarming. Persoonlijk zou ik eerder een stapje hoger kiezen dan de 702, dus de 902 van JBL. Wat meer l/h EN meer filtervolume. Wordt compleet geleverd met aansluitmateriaal en filtermedium.
 
Door je vraag was ik in de veronderstelling dat je een filter zocht met verwarming. Persoonlijk zou ik eerder een stapje hoger kiezen dan de 702, dus de 902 van JBL. Wat meer l/h EN meer filtervolume. Wordt compleet geleverd met aansluitmateriaal en filtermedium.
Het maakte mij niet zoveel uit, ik had gewoon een keer ergens gelezen dat het makkelijk was zonder verwarming
 

Terug
Bovenaan