Wat is er nieuw

Welke vis/dier mag solo?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Dutchturks
  • Startdatum Startdatum
D

Dutchturks

Guest
Hallo beste aquariumfans?

Mijn zusje wilt ook een aquarium op haar eigen kamer. Maar haar vraag is als volgt: welke aquariumvis of aquariumdier mag/moet in zijn/haar eentje gehouden worden?

Dank jullie wel allemaal guys?

een Betta splendens man kun je prima alleen houden. en dan houd het wel op, tenzij je richting grote (roof)vissen gaat

Oww dat zijn niet veel keuzes dan?? Dankje voor je antwoord.

Of je neemt leuke garnalen.

Ja minimaal 10 inderdaad.

Alle waterschildpadden kunnen prima alleen gehouden worden.

Leuke kleinblijvende opties zijn:
Sternotherus minor minor
Sternotherus odoratus
chrysemys picta bellii

Axolotl kan ook prima solitair, maar daar heb je een behoorlijk formaat bak voor nodig. Waterschildpadden overigens ook. Als dat niet gaat, is een Betta een prima optie, hele leuke en mooie vissen. Waar komt de wens tot een solitaire vis eigenlijk vandaan?

Axolotl kan ook prima solitair, maar daar heb je een behoorlijk formaat bak voor nodig. Waterschildpadden overigens ook. Als dat niet gaat, is een Betta een prima optie, hele leuke en mooie vissen. Waar komt de wens tot een solitaire vis eigenlijk vandaan?

De Axolotl ziet er vet uit!!! Ja ze vindt 1 zo een dier in eeb aquarium mooier zegt ze, niets voor mij?.

Een dwergkogel kan ook alleen. Hoe groot is het aquarium?

Misschien een Florida Kreeft?

Hoe groot is de wens voor het aquarium? Of de ruimte ervoor?
Een betta kan namelijk vanaf 20L (minimaal) gehouden worden terwijl een axolotl een minimum van 60L nodig heeft. Ook een dwerg puffer heeft een aquarium van minimaal 40L nodig en moet regelmatig gevoerd worden met schelpdieren zoals slakjes om de tanden gezond te houden.

[SUP]Voor 2 axos minimaal 80cm lengte. Maar 100cm inderdaad beter. De standaard 60x30x30 is echt veel te klein. Ze groeien onwijs snel en worden gerust meer als 30cm groot [/SUP]

Bijlagen

• IMG-20170709-WA0002.jpg
    IMG-20170709-WA0002.jpg
    29.3 KB · Weergaven: 262
  • IMG-20180225-WA0002.jpg
    IMG-20180225-WA0002.jpg
    37.4 KB · Weergaven: 146
Met de zomers van de afgelopen paar jaar zou ik uitkijken met Axolotls, temperatuur van het water moet zo tussen de 12 en 19 graden zitten en bij 25 graden gaan ze dood. Dus eigenlijk heb je hier een water chiller voor nodig. Afgelopen zomer zijn er hier op het forum ook weer behoorlijk wat paniek berichten geweest van mensen die hun Axolotl zagen sterven. Zoals eerder gezegd is dit zeker geen beginners salamander 😉

Met de zomers van de afgelopen paar jaar zou ik uitkijken met Axolotls, temperatuur van het water moet zo tussen de 12 en 19 graden zitten en bij 25 graden gaan ze dood. Dus eigenlijk heb je hier een water chiller voor nodig. Afgelopen zomer zijn er hier op het forum ook weer behoorlijk wat paniek berichten geweest van mensen die hun Axolotl zagen sterven. Zoals eerder gezegd is dit zeker geen beginners salamander 😉

Klopt helemaal. Ik had een ventilator op de bak en dat was krap. Een chiller is echt een must zeker bij kleinere (onder de 300liter) bakken

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan