Welke vis houdt de guppy stand op peil


De info klopt niet, de aplocheilus lineatus is een killifish (kun je op googlen) en kunnen prima in kleinere bakken gehouden worden, zijn ook geen actieve zwemmers, zijn wel ware rovers en lusten graag babyvisjes. Ter aanvulling: de website waarnaar gelinkt word haalt zijn info bij particulieren dus er is nergens enige wetenschappelijke onderbouwing van welke vissoort dan ook op die website, dus het is maar net aan de willekeur van de websiteeigenaar watie plaatst, en ook die eigenaar is gewoon een normale burger zonder enige wetenschappelijke kennis op visgebied
 
IMG_20190614_120754.jpg
IMG_20190614_120754.jpg
IMG_20191206_190536.jpg
IMG_20190614_120754.jpg
IMG_20191206_190536.jpg


Dit was de bak die ik eerst had maar hij bleek al vrij oud te zijn tot een paar weken begon hij opeens te lekken ja en toen moest ik er wel afscheid van nemen naar 5 a 6 jaar
maar hij heeft zijn werk gedaan
 
En weet je misschien nog een paar soorten meer die geschikt voor mij is dan is de zoek tocht wat leuker
 
Hee Nicolientje wat had je er nog meer bij in zitten (sorry dat wat te veel vraag maar ik wil gewoon zeker weten dat ik wel genoeg ge infomeerd ben over deze soorten want het zijn voor mij nog vrij onbekende soorten waar ik graag meer van wil weten.) en welke soorten ken je nog meer en welke soorten zijn nog een beetje makkelijk te houden zijn in kleiner aquariums en waar ik voor op moet passen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik had ze solitair zitten in 60-cmbakjes met wat appelslakken en veel beplanting (drijfgroen word erg gewaardeerd door deze soortjes daar liggen ze dan tussen in afwachting om toe te slaan)
 
Oke daar was ik naar op zoek dan blijft de bak bevolking mooi op peil zijn ze nog erg duur in de aanschaf
 
ik ben alleen bang dat het licht te vel is
en dat het water niet te had stroomt ik heb de pomp buis waar het schone water uit komt expres naar achter gericht zodat de water stroom naar
achter word geduwd en de vissen er minder last van hebben weet niet of dat voldoende is.
 
Die uitstroom kun je gewoon naar voren richten, misschien even een filmpje maken van die stroming, kunnen we meekijken hoe en wat.
 
Even wat recht zetten ik zei in het begin dat mijn bak 60 liter ik heb de beschrijving nog keer goed door gelezen
blijkt mijn bak niet 60 liter te zijn maar 70 liter dus voor de herhaling mijn bak is 70 liter sorry de vergissing
zal in vervolg beter op letten. :rolleyes: :D (y) :sorry::oopss:
 
Ja als je mijn mening vraagt zou ik er een extern filter opzetten een eheim 2224 bijv. die hebben aanzienlijk meer buffer en houden je bak veel meer in balans en kan je nogeens een uitglijer maken *lees: fouten maken zonder dat meteen je bak omvalt
 
Maar ik neem aan dat die pomp van mij voor in ieder geval voor het begin is
ik haal later zeker wel een andere is heel erg als ik deze nog even gebruik tot
ik een andere haal

of kan het gevolgen hebben voor de vissen
 

Terug
Bovenaan