Welke vis is dit?


A

AquariusTropical

Guest
Zou iemand mij kunnen vertellen welke vis dit is?

8D89CAB9-55C8-4F49-9691-D671CCFBE60A.jpeg

bij voorbaat dank
 
de rechter heeft wel wat weg van een regenboogvis, maar dat is verder niet mijn afdeling.
 
Volgens mii beide regenbogen maar welke precies keine angnung..
 
kijk vraag je nu die andere met dat rood voorop, dan kom je wel binnen mijn ding.
 
Jammer dat je die ander niet bedoeld want dat is zeker een roodkopzalm ☺️
 
Lijken mij inderdaad regenbogen. Door de zwarte streep is mijn “eerste schot voor de boeg” de Melanotaenia trifasciata :D

Maar eigenlijk hebben we een duidelijkere foto nodig:sorry:
 
kijk vraag je nu die andere met dat rood voorop, dan kom je wel binnen mijn ding.

Haha, dat snap ik ;)

Volgens mii beide regenbogen maar welke precies keine angnung..
Lijken mij inderdaad regenbogen. Door de zwarte streep is mijn “eerste schot voor de boeg” de Melanotaenia trifasciata :D

Maar eigenlijk hebben we een duidelijkere foto nodig:sorry:


Regenboogvis dus...na wat zoekwerk kom ik uit op de Melanotaenia Lacustris. Zou dit het zijn?
wat ik begreep zijn beide vissen een en dezelfde soort (mannetje, vrouwtje).
 
Hierbij 2 duidelijke foto’s :)

DFBFD26C-DFF6-491F-8129-B875CB4A8629.jpeg

4E5C8F05-4E4A-45F0-B724-A0E4E1321ED5.jpeg
 
Melanotaenia Lacustris lijkt me goed.
Verbaasd me dat de kenners hiervan niet reageren.
 
Volgen mij zijn er niet veel regenboogvis kenners hier.
 
Inderdaad, lijkt mij ook een M. lacustris (en zeker geen trifasciata) :D
 
M. Lacustris it is!

Bedankt voor alle hulp!
 
Zeker M. lacustris.

Deze kunnen wel zo'n 10 cm worden. Bovendien zijn het vrij fanatieke zwemmers, die wel wat ruimte nodig hebben; hoe groot is je bak?
En heb je alleen deze twee? Het is een echte scholenvis, om hun natuurlijke gedrag te zien zou je toch minstens 2 mannen en 4 vrouwen moeten hebben. Àls je bak daar groot genoeg voor is, natuurlijk.

Je man is overigens echt een prachtexemplaar!
 
Zeker M. lacustris.

Deze kunnen wel zo'n 10 cm worden. Bovendien zijn het vrij fanatieke zwemmers, die wel wat ruimte nodig hebben; hoe groot is je bak?
En heb je alleen deze twee? Het is een echte scholenvis, om hun natuurlijke gedrag te zien zou je toch minstens 2 mannen en 4 vrouwen moeten hebben. Àls je bak daar groot genoeg voor is, natuurlijk.

Je man is overigens echt een prachtexemplaar!

Dank voor je bericht!

Afgelopen kerst deze visjes als kadootje gekregen van vrouw lief. Toen ik thuis kwam zaten ze al in de bak.
Natuurlijk heel goed bedoeld, maar ze heeft geen idee dat vissen niet blijven zoals ze in de winkel zijn...
In de winkel was haar verteld dat deze vis in koppels leeft en makkelijk in onze bak kon (Aqualantis 1.20m breed, 250L).
Ondertussen zijn we er achter dat dat zeker niet het geval is.

Dat het actieve zwemmers zijn hebben we de laatste tijd gemerkt inderdaad, wel erg leuk om te zien trouwens! Daarnaast vind ik het prachtige vissen. Maar of ik zit te wachten op de volgroeide variant in dit aquarium is een tweede.
We gaan dan ook even kijken wat we gaan doen, een nieuwe eigenaar zoeken of misschien toch een groter aquarium erbij nemen?:engel:als ik m’n vrouw zo ver krijg tenminste.

Hierbij trouwens nog even een foto die ik van de week gemaakt heb van het mannetje.

C97B079D-C0B2-469C-B971-0E03EE2146C0.jpeg
 
Als je van dit soort visjes houdt en je bak is te klein voor deze grotere soorten , kijk dan eens bij Pseudogmugil connieae. of de P. signifer, of de P. melis. Let wel op, deze visjes zitten het liefst in water met een PH BOVEN 7!!
 
Volgens SeriouslyFish wordt deze soort in het aquarium minder groot dan in de natuur en zou die in 1m20 wel kunnen.
Dan wèl in een groep natuurlijk, niet als koppel.

Ze zijn wel èrg mooi, ik zou er persoonlijk over nadenken de rest van het bestand hierop af te stemmen .....

Maar het is natuurlijk wel verleidelijk je vrouw uit te leggen dat haar cadeau jou helaas geen andere keuze laat dan een grotere bak aan te schaffen .....
 
Maar het is natuurlijk wel verleidelijk je vrouw uit te leggen dat haar cadeau jou helaas geen andere keuze laat dan een grotere bak aan te schaffen .....

Hahah! dankjewel @Paddy.K.1966
Dat dacht ik dus ook! Eigenlijk laat ze me geen andere keus! Je doet toch niet zomaar een huisdier de deur uit?!? hahaha
 

Terug
Bovenaan