welke vis is dit? (1 Viewer)

LaLizzerd

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2020
Leeftijd
30
Volgens mij is dit inderdaad de Siamese algeneter ( Crossocheilus oblongus). De zwarte streep loopt namelijk door tot in de staart en volgens mij zie ik kleine barbelen?

Chinese algeneters (welke vrij agressief kunnen worden) hebben echt meer zo'n zuigmondje en loopt de zwarte streep niet door.

In dit blog worden de verschillen wel mooi uitgelegd: https://www.myaquariumclub.com/whic...do-you-really-have-in-your-aquarium-2211.html

Topicstarter
Nicolientje-W

Nicolientje-W

Well-known member
Lid geworden
30 januari 2018
Dank voor de reacties, of ze barbelen heeft weet ik niet, deze foto is van een klant van ons

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Website
www.facebook.com
Volgens mij is dit inderdaad de Siamese algeneter ( Crossocheilus oblongus). De zwarte streep loopt namelijk door tot in de staart en volgens mij zie ik kleine barbelen?

Chinese algeneters (welke vrij agressief kunnen worden) hebben echt meer zo'n zuigmondje en loopt de zwarte streep niet door.

In dit blog worden de verschillen wel mooi uitgelegd: https://www.myaquariumclub.com/whic...do-you-really-have-in-your-aquarium-2211.html
Dank voor het plaatsen van deze link, ik heb hem aan mijn "algeneter-draadje" toegevoegd.
( https://aquaforum.nl/threads/algeneters-in-het-beginnersaquarium.165804/page-2 )

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Website
www.facebook.com
...en nog veel lastiger als je per ongeluk de verkeerde soort in je bak hebt losgelaten ;)

MaestroCygni

Well-known member
Lid geworden
6 mei 2015
Leeftijd
19
Ik zie er zelf geen (echte) Siamese algeneter in om eerlijk te zijn :sorry:
Dat komt vooral door de zwarte rugvin, die zie je niet in een Crossocheilus oblongus.

Ik denk dat het een Epalzeorhynchos kalopterus is, vaak Flying Fox genoemd maar ook vaak verkocht als siamese algeneter.
Dit puur omdat de rugvin zwart is met daaronder een rode/oranje driehoek. De buikvinnen en de aarsvin hebben ook een witte/lichtblauwe rand, net als bij E. kalopterus.

Laatst bewerkt:

LaLizzerd

Well-known member
Lid geworden
18 januari 2020
Leeftijd
30
Ik zie er zelf geen (echte) Siamese algeneter in om eerlijk te zijn :sorry:
Dat komt vooral door de zwarte rugvin, die zie je niet in een Crossocheilus oblongus.

Ik denk dat het een Epalzeorhynchos kalopterus is, vaak Flying Fox genoemd maar ook vaak verkocht als siamese algeneter.
Dit puur omdat de rugvin zwart is met daaronder een rode/oranje driehoek. De buikvinnen en de aarsvin hebben ook een witte/lichtblauwe rand, net als bij E. kalopterus.
Je hebt gelijk inderdaad???

Giebeltje

Well-known member
AquaForum Donateur
Lid geworden
30 juni 2019
Website
www.facebook.com
En volgens dat Engelse Blog is die Flying fox ook een vis die niet geschikt is voor kleinere aquaria, en kan hij net als de Chinese algeneter ook agressief en territoriaal worden...

Paddy.K.1966

Well-known member
Lid geworden
6 oktober 2007
Leeftijd
55
Ik denk ook aan Epalzeorhynchus kalopterus, maar volgens mij is dat een probleemloze vis in een aquarium vanaf 1 meter.
Een echt effectieve algeneter is het alleen helaas niet.

Users who are viewing this onderwerp

Private conversations
Help Users
    You haven't joined any rooms.
    Chat 0
    Bovenaan