Welke vis is dit


Amandove

New member
Lid geworden
19 mei 2021
Berichten
2
Leeftijd
36
Hoi allemaal,

Ik heb een vraagje. Ik heb van iemand een aquarium over genomen. Aangekomen bleek het aquarium al een jaar in de garage te staan en bleken er nog vissen in te zitten. Er was echter al die tijd niet voor gezorgt. En er was geen verwarming aanwezig. Dus her water was maar een paar graden. De vissen waren voornamelijk endler guppen. Die heb ik in quarantaine geplaatst en zien er gezond uit. Daarnaast ook nog een algeter soort. Deze ziet er erg ondervoed uit. Ook deze vis in een aparte quarantaine bak geplaatst met tropische temperaturen. Het gaat nu al een stuk beter hij/zij zwemt lekker rond en aast goed. Nu komt mijn vraag; weet iemand wat voor soort dit is. Dan kan ik me beter inlezen over de vis en hem/haar de beste zorg geven voor de rest van zijn/haar leven.

Mijn dank is bij voorbaat al groot.

Groetjes Amando
 

Bijlagen

  • 20220117_135323.jpg
    20220117_135323.jpg
    329.5 KB · Weergaven: 87
  • 20220117_134226.jpg
    20220117_134226.jpg
    111.2 KB · Weergaven: 88
gyrinocheilus aymonieri,
ze worden 'groot' (12cm ong al zullen ze vaak kleiner blijven) en zijn naar mijn ervaring redelijk agressief.
wel leuke visjes
 
Laatst bewerkt:
gyrinocheilus aymonieri,
ze worden 'groot' (12cm ong al zullen ze vaak kleiner blijven) en zijn naar mijn ervaring redelijk agressief.
wel leuke visjes
Ik heb exemplaren van 20cm gezien, maar dit komt niet vaak voor.

Verder zeer territoriaal naar soortgenoten. Jonge exemplaren kun je samen houden. Volwassen dieren niet.
 
Volwassen kunnen deze zeer vervelend zijn inderdaad. Ik weet niet om wat voor bak en visbestand het verder gaat maar wellicht kun je overwegen om hem weg te doen.
 
Ik heb exemplaren van 20cm gezien, maar dit komt niet vaak voor.

Verder zeer territoriaal naar soortgenoten. Jonge exemplaren kun je samen houden. Volwassen dieren niet.
klopt ze kunnen idd dat halen maar vaak blijven ze toch op 8cm?
In ieder geval in mijn ervaring bleef hij of zij op 8cm.
 
Dank voor jullie reacties!! Ik ben niet van plan hem weg te doen. Het visje is nu z'n 12 cm. Ik ben een 120 bak aan het opzetten waar die uiteindelijk in gaat. Nu zit die in een quarantaine bak van 60 tot dat zeker weet dat die geen ziektes heeft en hij weer op kracht is. Hij gaat hier een mooi leven krijgen.

Groetjes Amando
 
klopt ze kunnen idd dat halen maar vaak blijven ze toch op 8cm?
In ieder geval in mijn ervaring bleef hij of zij op 8cm.
8cm is wel erg klein hoor. Misschien had je een exemplaar met een groeistoornis?:)
 
8cm is wel erg klein hoor. Misschien had je een exemplaar met een groeistoornis?:)
zou goed kunnen hoor die van mijn ma was een rescue die we kregen van een vrouw die de dag ervoor zei dat ze een aquarium had. Kregen we een zakje mee met vissen tijdens de zwemles...
 

Terug
Bovenaan