welke vis is dit


S

stephan_2050

Guest
is het een jager en wat voor bewoner is dit.

groetjes stephan

20140123_1618231111.jpg
 
Als je nog een iets onduidelijkere foto plaatst is het iig met 200% zekerheid niet te zeggen wat voor vis het is! ;)
 
ik heb alleen een filmpje hij is zo ontzettend snel haha.
ik zal even gaan proberen.
 
ik heb hier nog een foto misschien is deze beter
alvast bedankt
20140123_164230_1_bestshot.jpg
 
klopt ik wist niet onder welke onderwerp ik hem moest zetten toen kwam ik deze tegen sorry mijn excuses

groetjes stephan
 
Volgende keer niet meer doen ;)

Helaas is ook je tweede foto niet duidelijk. Zit je toevallig met je mobiel te proberen? kun je daar anders een filmpje mee maken?
 
Hier verder dus.
Maar nog geen idee welke dit is. Lijkt een zalm maar kan ook een Danio soort zijn. Geen rover maar wel een scholenvis die met minstens 8 soortgenoten samen hoort.
 
ik heb 5 van deze er in nu zijn die andere 4 blauwe tetra`s maar deze is anders zit minder blauw in vandaar dacht ik dat dit misschien een ander soort was
 
Bij de tweede foto moest ik ook aan een blauwe tetra denken dus zou goed kunnen alleen is deze heel erg bleek.
 
naamloos123.jpg


beter wordt het niet
 
Denk idd de Fredcochui boehlkea maar dan heel erg van kleur.
Staat dat plantje rechts van het wrak nou in het mandje met steenwol?
 
ik weet het niet , van het weekend gaan alle plantjes er uit ik vind ze niet mooi. maar heb hem zo gekregen.
dus dan wat meer groen in de bak.
En allemaal op de juiste manier planten maar daar moet ik nog even informatie over inwinnen over hoe ik dat het beste kan doen.
en welke planten er het beste zijn.
ik heb de bak overgenomen van iemand die had de lol er een beetje vanaf.
zelf nog vrij onervaren aquariums
 
Seabait zei:
Denk idd de Fredcochui boehlkea maar dan heel erg van kleur.
Staat dat plantje rechts van het wrak nou in het mandje met steenwol?

Ja, volgens mij heb je gelijk w.b. dat plantje.... eruit ermee!

Kan de vis niet een Hyphessobrycon herbertaxelrodi - Zwarte Neon Tetra zijn? (ook niet op kleur)?
 
hij is gelijk gekocht met de blauwe tetra kwam ook uit het zelfde bak bij de viszaak hebben ze mij vertelt.
 
Dan zou je ook al is de kleur minder moeten kunnen zien dat het om dezelfde gaat of juist wat anders als ze zo samen in je bak zitten.
Naast dat deze vis niet mooi op kleur is is het ook erg mager trouwens en iets kunnen mankeren.
 
Citroentetra?
 
In ieder geval een tetrasoort, dus....

Maar dat ze in dezelfde bak zaten, zegt niet altijd alles, is de ervaring....
 
ok� hij zwemt goed vrolijk rond en doet gewoon mee met de anderen maar zal het even in de gaten houden kun je
hem ook behandelen ofzo dat hij wat voller wordt.
 
Voldoende voeren!
Afwisselen, ook: dus vlokvoer afgewisseld met vers- of diepvriesvoer.

In principe 1 x per dag, genoeg dat het in vijf minuten op is.
Maar bij nieuwe vissen voer ik de eerste weken twee keer per dag....
 
Kijk of je ergens gedroogde of diepvries artemia kan vinden. Daar sterken visjes heel snel van aan.

Dan zou je over een week of zo, als het visje er beter uitziet, weer een foto (of misschien beter een filmpje) kunnen maken ter identificatie.
 

Terug
Bovenaan