Topicstarter
Topicstarter
Taropi
Guest
AadMec zei:Neem van mij aan : dat zijn teveel vissen in een dergelijke bak.
Aquavisie heeft het niet over formaat maar over aantal. Het is gewoon een enorm drukken bak, waarin sommige vissen de stress op deze manier zullen uiten. Ik weet niet of het mannetjes goeramis zijn, maar berg je als er ��n een schuimnest heeft.
Maar even voor mij idee ; Je komt steeds met een probleem op de proppen en als mensen daar een reden voor en antwoord op geven, weet je het aldoor beter. Misschien erg stomme vraag van me, maar waarom maak je de opmerking / stel je de vraag dan?
Dit bestand inclusief zwaarddrager is simpelweg te druk, zeker voor vissen die daar gevoelig voor zijn. In mijn meterbak (160 liter) heb ik een kleiner bestand. Nou wil ik niet zeggen dat ik alles weet of goed doe, maar ik zou persoonlijk wat meer waarde hechten aan de informatie van Aquavisie.
Groetos en succes met je grotere bak !
Aad
even voor de duidelijkheid , ik weet het niet beter daarom zit ik ook hier , maar ik hoor steeds andere verhalen en ik ben van nature iemand die graag zeker weet wat er gebeuren moet. Zoveel mensen zoveel meningen.ook hier op het forum . Het wil niet zeggen als je xxxx keer een antwoord gegeven hebt op een forum dat je ook een expert bent . iedereen heeft een andere kijk op dat gene wat ze doen. Dit forum is er toch voor om vragen te stellen en informatie te delen .?
jantje zegt is geen probleem en pietje zegt dat kan niet.
Daarom ga ik niet meteen actie ondernemen als iemand iets zegt maar wil graag meerdere optie`s open houden. De betere LFS zal ook zeker weten waar ze het over hebben lijkt mij.
Als voorbeeld laat ik mijn water testen bij 2 LFS en alle 2 krijg ik andere info over mijn water. bij de 1 is alles goed geen probleem stabiele bak, en bij de ander moet ik mijn Ph in de gaten houden (7,2)
de Gourami`s is 1 man en 2 vrouwtjes . mocht er een nest komen dan haal ik het weg. Nu de Zwaardragers uit de bak zijn is de rust weer gekeerd. alle vissen zwemmen rustig door de bak.
al met al ben ik blij met alle info die ik krijg.