Welke vis kan bij garnalen?


E

Ella

Guest
Welke vissen laten garnalen met rust?

Bijvoorbeeld de kardinaal tetra,..gaat deze goed samen met garnalen?
 
Met de volwassen wel lijkt me maar net geboren kleintjes zullen ze wel als prooi zien dus veel verstopplekken is aan te bevelen. Alles wat in de bek past zullen ze als prooi zien.
 
Hier moorden de kardinaal tetra's collectief de grote garnalen uit door ze gezamelijk levend en wel in stukken te scheuren (daarin werkten de vissen dus samen) zowiezo zullen alle zalmsoorten dat gedrag kunnen vertonen, zalmen zijn vleeseters
 
Ik combineerde gele fantoomzalmen en gemarmerde bijlzalmen met neocaridina garnalen. Dit was wel een ruim aquarium met genoeg mos en verstopplekken voor de jonge garnalen.

Volwassen garnalen zwommen rustig door de vissen heen zonder dat de vissen er naar om keken.

Ik zou zelf geen grotere vissen durven te combineren met neocaridina garnalen..

Over kardinaaltetra's.. ik hoor verhalen dat het goed gaat, maar ook genoeg verhalen dat het niet goed gaat.
 
Hier moorden de kardinaal tetra's collectief de grote garnalen uit door ze gezamelijk levend en wel in stukken te scheuren (daarin werkten de vissen dus samen) zowiezo zullen alle zalmsoorten dat gedrag kunnen vertonen, zalmen zijn vleeseters
Barbaren zijn het ;)
 
Hier zitten garnaaltjes neocaridina samen met corydora's, rasbora espei's, kardinaal tetra's, guppy's, hara jerdoni's kuhlii loach's en sewelia lineolata's en hier worden geen of bijna geen garnalen geeten.

Wel wordt hier eten van elkaar afgepakt ( zowel de vissen van de garnalen als de garnalen van de vissen ) en hier liggen lavastenen in ( veel schuilplaatsen ).

Maar als ik je dan 1 soort moet aanraden zijn het de corydora's wel ( maar zet ze wel op zand )
 
ik heb ook kardinaaltetra's gehad bij mijn garnaaltjes. Nu met vuurtetra's, corydoras, een betta, otocinclus.
 
Ik heb er meerdere bij !
  • Garra panda
  • Iriatherina weneri (de tip die ik kreeg net zoveel mannetjes als vrouwtjes, waardoor ze zich mooi maken)
  • Pseudomugil gertrudae (zelfde verhaal)
  • Pangio kuhlii
  • en een aantal L-nummers
 

Terug
Bovenaan