Welke vis moet ik nemen

Erica_vissen

Well-known member
Lid geworden
30 april 2022
Berichten
221
Ik heb een aquarium van 60 bij 35 zo iets. En ik wil graag wat meer visjes. Er zitten 7 neon teteras in een algeneter van 14 cm en 2 kleine guppy’s. Ik ben helaas een tijdje terug 5 visjes verloren en wil er graag weer wat bij. Ik wilde graag 2 goudvissen die Max 13 cm werden dat was zoon zwarte met van die bolle ogen, maar blijkbaar kon dat niet hadden meerdere verteld. Misschien denk jij daar anders over laat het me graag weten. Maar welke visjes zijn leuk een beetje uniek en het liefst visjes die iets meer boven bij het water zijn en niet snel bang zijn voor mensen. Ik heb best veel planten en verstopplekjes heb jij een leuk idee?? Of tips zeg het dan asjeblieft. Het aquarium is nu zo leeg (graag geen roof visjes daar heb ik niet echt goeie dingen bij en die bijten misschien in mijn vissen)
 
als je een ziekte hebt, zoals je aangeeft zou ik even wachten totdat dat verholpen is met nieuwe vissen halen.

Ik zou zoals ik ook al eerder zei je kardinaal tetra's uitbreiden dan worden ze een stuk leuker.
 
Kan je ze ook uitbreiden met andere soort neon teteras met iets langere staarten
 
Lees je goed in op dit forum. Ga veel zoeken en lezen en probeer dan te kijken of je misschien niet al antwoorden op je vragen vind. Als je visjes van 10 cm+ in een 60 cm aquarium hebt, is ruimte in het aquarium (veel) te klein. Dat zijn dingen die je al snel zult lezen op fora als deze.

Daar zou ik beginnen voor je aan uitbreiding denkt. Dat kan alleen maar teleurstelling voorkomen!
 
nee dan scholen ze niet samen
Maar ik heb al eerder half jaar/ jaar terug 2 ander sooort neon teteras bij bijn normalen blau rode gedaan en die zwemmen nu altijd samen???
 
Lees je goed in op dit forum. Ga veel zoeken en lezen en probeer dan te kijken of je misschien niet al antwoorden op je vragen vind. Als je visjes van 10 cm+ in een 60 cm aquarium hebt, is dat (veel) te klein. Dat zijn dingen die je al snel zult lezen op fora als deze.

Daar zou ik beginnen voor je aan uitbreiding denkt. Dat kan alleen maar teleurstelling voorkomen!
Maar er zijn ook leuke visje van 6/7 cm …..
 
Maar er zijn ook leuke visje van 6/7 cm …..
ja zeker, echter zullen de meeste roofvissen zijn of in een speciaalbak gehouden moeten worden. Kan bijna niks opnoemen wat in je bak zou kunnen van die grote.
Als je je bodem zou vervangen voor zand zou je wat meer mogelijkheden hebben.

gourami's zijn misschien wel het enige maar zou dan zeker een kleiner soort aanraden dan de 7cm wordende.

Als je goed oplet zul je zien dat je kardinaal tetra's niet met je ruminose tetra's samen scholen. Ze zullen wat bij elkaar zitten maar een school zal het niet worden.
 
ja zeker, echter zullen de meeste roofvissen zijn of in een speciaalbak gehouden moeten worden. Kan bijna niks opnoemen wat in je bak zou kunnen van die grote.
Als je je bodem zou vervangen voor zand zou je wat meer mogelijkheden hebben.

gourami's zijn misschien wel het enige maar zou dan zeker een kleiner soort aanraden dan de 7cm wordende.

Als je goed oplet zul je zien dat je kardinaal tetra's niet met je ruminose tetra's samen scholen. Ze zullen wat bij elkaar zitten maar een school zal het niet worden.
Het is best gek want mijn aquarium is vergeleken met veel mensen echt groot en ik heb veel verschillende soorten al gehad die het makkelijk 2 jaar hebben volgehouden en dan komen jullie allemaal ineens aan zo van : dat aquarium is zo klein en er zijn veel te veel vissen en niets is geschikt… dat snap ik dus echt niet hè
 
Het is best gek want mijn aquarium is vergeleken met veel mensen echt groot en ik heb veel verschillende soorten al gehad die het makkelijk 2 jaar hebben volgehouden en dan komen jullie allemaal ineens aan zo van : dat aquarium is zo klein en er zijn veel te veel vissen en niets is geschikt… dat snap ik dus echt niet hè
ik heb veel van mijn vissen al 10 jaar. En ben pas 21. 2 jaar is niet zo lang hoor als je dat dacht voor een vis.
Het enige wat ik uit je verhaal kan halen is dat veel mensen hun vissen niet goed houden..

Helaas worden veel vissen verkocht in winkels die niet verkocht zouden moeten worden. Winkels moeten namelijk winst draaien en dat hebben ze niet als iedereen 1x een aquaria koopt en dan niks meer koopt. Veel mensen hebben ook nog steeds kommen terwijl daar echt geen vis in hoort.

dit forum zit vol met mensen die echt geven om hun vissen en daarom dingen goed willen doen. Veel andere mensen denken: ooh das een vis, boeien of het dood gaat of niet.
Ik denk dat daar het verschil een beetje tussen ligt.
 
Ik wil echt niet dat men vis dood gaat maar voor een guppy is 2 jaar best lang ik was al bij toen ik van mijn 30 liter aquarium naar men 80 liter ging. Niet iedereen mag alles en heeft er ruimte voor.



Ik had nog een paar vissen gevonden die je kan kopen bij mij in de dierenwinkel die vissen die u zij kan ik daar niet kopen. De foto’s hier boven of onder zijn die visjes en dan moet je kijken naar de vis die het grootste op de afbeelding staat
7746D29E-67F9-4D93-B408-98840BD133B4.png


81041CA7-517C-450C-909C-8186C1397425.png
 
ik raad iedere bodemvis met snorharen af zolang je die stenen in je bak hebt. Kunnen ze niet heel comfortable overheen zwemmen of opliggen. Zand is als je dat wilt echt een aanrader.

De bovenste zijn galaxy rasbora's als ik het goed heb. Zijn erg klein en duur maar wel leuk.
 
Ik zou nu even geen vissen kopen en eerst maar eens aan de slag met je bak stabiel krijgen met de tips die in je andere topics hebt gekregen. Als het allemaal goed gaat en je guppies geen vinrot meer hebben kan je voor andere vissen kijken. Als je zieke vissen hebt moet je er geen andere vissen bij doen.
 
Het is best gek want mijn aquarium is vergeleken met veel mensen echt groot
Nou een bak van 60cm mag je niet groot noemen hoor en voor veel visjes de minimale maat. Onder deze maat zit je al snel in een nano en daar kan haast geen enkele vis in.
In een 60cm kun je denken aan een school Corydoras Panda als je bodem er geschikt voor is of de Pauwooggrondel.
 
Maar de bodem vernieuwen kan gewoon niet dan is er een enge waas en dat is ook niet goed en ik kan niet alles eruit halen want dat is echt veel en niet goed
 
Ik zou nu even geen vissen kopen en eerst maar eens aan de slag met je bak stabiel krijgen met de tips die in je andere topics hebt gekregen. Als het allemaal goed gaat en je guppies geen vinrot meer hebben kan je voor andere vissen kijken. Als je zieke vissen hebt moet je er geen andere vissen bij doen.
Maar mijn water is gewoon stabiel hoor… ik zou niet weten waarom niet
 
Maar mijn water is gewoon stabiel hoor… ik zou niet weten waarom niet
je ziekte kan verspreiden. Je zou ook geen mensen in je huis laten slapen als jezelf corona hebt tenzij je wilt dat die ook ziek worden.
Klinkt niet heel handig als je echt vinrot hebt
 
Je hebt al een behoorlijk bestand voor zo'n bak. Je zou eventueel de groep neon tetra's kunnen bijvullen maar daarnaast zou ik niets aanraden...
En inderdaad eerst wachten tot alle vissen die je hebt gezond zijn.
 
Maar de bodem vernieuwen kan gewoon niet dan is er een enge waas en dat is ook niet goed en ik kan niet alles eruit halen want dat is echt veel en niet goed
Erica, probeer de gegeven adviezen gewoon. Geef jezelf en de bakken de tijd. Verder kun je tegen de waas een skimmer plaatsen.

 
Oké bedankt ik zie nog wel even wat ik ga doen.


Maar even vet random vraag hè is deze app gratis???
 
Yep, de app voor je telefoon is gratis.
Alleen lust Jessica die John wordt genoemd graag kroketten en die zijn niet gratis.:DD
 
Oké mooi
 
ooh is er ook een app? dat wist ik helemaal niet
 
Nee ik bedoel de webside is die wel gratis ik zit op men telefoon
 
Maar als het echt vinrot is dan kan je toch niet zo goed zien of het over is want hij heeft al heel lang niet meer van zen staart weg en ik dacht ook zo van zen staart heelt niet meer dus hoe kan je zien of het over is?



En is speciaal zout voor het aquarium wel goed?
 
@Erica_vissen
Ik raadt je als tip met klem af de rechts boven bij gerelateerde afbeeldingen te kopen.

Dat zijn clownbotia en die worden erg groot.
Google maar eens op clownbotia.
 
Het is best gek want mijn aquarium is vergeleken met veel mensen echt groot en ik heb veel verschillende soorten al gehad die het makkelijk 2 jaar hebben volgehouden en dan komen jullie allemaal ineens aan zo van : dat aquarium is zo klein en er zijn veel te veel vissen en niets is geschikt… dat snap ik dus echt niet hè
Wow "makkelijk 2 jaar" ....
Dat is niks in een vissenleven, bepaalde soorten worden met gemak 30 jaar, dat jij ze MAAR 2 jaar in leven weet te houden zegt dus heel veel: namelijk dat ze verkeerd gehouden zijn anders hadden ze veel ouder geworden
 
Maar mijn water is gewoon stabiel hoor… ik zou niet weten waarom niet
Uit je andere topic haal ik info die zegt dat het niet zo is. Je hebt vaak een hoge Ph en bent van alles aan het doen met testen en middeltjes toevoegen. Nu begin je ook over zout. Dat moet je niet zomaar in je aquarium doen hoor. Met stabiel bedoel ik dat je bak langere tijd zonder al te grote problemen (behalve een klein beetje alg, want dat heeft eigenlijk iedereen wel ergens in zijn aquarium zitten) draait. Geen zieke vissen, geen sterfte, dat soort dingen.
 
Uit je andere topic haal ik info die zegt dat het niet zo is. Je hebt vaak een hoge Ph en bent van alles aan het doen met testen en middeltjes toevoegen. Nu begin je ook over zout. Dat moet je niet zomaar in je aquarium doen hoor. Met stabiel bedoel ik dat je bak langere tijd zonder al te grote problemen (behalve een klein beetje alg, want dat heeft eigenlijk iedereen wel ergens in zijn aquarium zitten) draait. Geen zieke vissen, geen sterfte, dat soort dingen.
Maar er gaat nu eigenlijk geen een meer dood. de neons doen het goed en daar zijn sinds ik ze heb (bijna 2 jaar) nog maar 2 dood gegaan. 1 tje heeft zichzelf geplet en de anders was gewoon ineens dood de vorige dag ging het nog goed ( dat was volgens mij het enige mannetje dus miss lag het daar aan ) en dat was denk ik een jaar terug. Veder heb ik veel guppy’s gehad die dood gingen omdat ze hun staart niet meer konden houden. En die ballon Molly’s ja… zijn die niet ook een beetje doorgefokt?? En ziek, nou ja allen dan miss die oranje guppy maar het in toch ook zijn dat ze ergens blijven haken is ?? Of is kleurverlies ook een teken van vin rot ?
 
Beste @Erica_vissen
Ik zou je willen adviseren om niet steeds kruisposten te maken in de verschillende topics die je hebt. Zo houdt je het voor jezelf en anderen overzichtelijk. En beginnen met 50 % waterwissel en vloeibare plantenvoeding daarna bijvoorbeeld een portie iedere x voor 2 dagen en dat doe je wekelijks.

En wat betreft de ziekte van de vissen dus waterwissel, lezen over vinrot.
En daarbij dus schrijven dan in dit topic.


Probeer voor jezelf en de vissen rust en structuur te geven. Heb ik ook gedaan als opgevolgd advies van de behulpzame forumleden. En als ik dat kan dan moet jij dat ook kunnen.

Toch? ;)
:)
 
Maar er gaat nu eigenlijk geen een meer dood. de neons doen het goed en daar zijn sinds ik ze heb (bijna 2 jaar) nog maar 2 dood gegaan. 1 tje heeft zichzelf geplet en de anders was gewoon ineens dood de vorige dag ging het nog goed ( dat was volgens mij het enige mannetje dus miss lag het daar aan ) en dat was denk ik een jaar terug. Veder heb ik veel guppy’s gehad die dood gingen omdat ze hun staart niet meer konden houden. En die ballon Molly’s ja… zijn die niet ook een beetje doorgefokt?? En ziek, nou ja allen dan miss die oranje guppy maar het in toch ook zijn dat ze ergens blijven haken is ?? Of is kleurverlies ook een teken van vin rot ?
Ballon molly's zijn volgens mij sterke vissen. De guppen konden allemaal hun staart niet houden zei je en dan nog de twee neons. Nogmaals mijn advies, ga eerst eens een tijdje 50% verversen elke week, want als al je guppen hun staart niet konden houden is er echt iets mis met je water. En eventjes echt geen nieuwe vissen toevoegen.
 
Terug
Bovenaan