Welke vissen beste bij guppy’s?


Nevaheinis2

Well-known member
Lid geworden
24 april 2023
Berichten
121
Leeftijd
23
Goeiemorgen iedereen! Ik ben nieuw hier op het forum en zal me even voorstellen. Ik ben Neva, 22 jaar oud en ben van plan om een 60 l aquarium te kopen. Ik vind het wel leuk om daar een paar guppy’s in te doen maar ik vind het ook wel leuk als er wat anders rondzwemt😉 Ik zie alleen op internet veel verschillende meningen en mijn vraag aan jullie is.. Welke visjes kunnen makkelijk bij guppy’s?

Groetjesss!
 
Je moet je afvragen of je dat echt wil want vaak krijg je de wereld jongen en ook die moeten weer gehuisvest worden of je moet er een visje bij hebben die de kleintjes deels wegsnoept.
Ik ben daarom dus met levendbarenden gestopt.
 
Ja ik heb begrepen dat ze ontzettend snel voortplanten. Ik heb gelezen dat vaak alleen mannetjes ook goed gaat. Dat was eigenlijk mijn bedoeling.
 
Hoi Neva, welkom op het forum.
Guppen, platy's en black molly'szijn voorbeelden van levendbarende en krijgen idd veel jonkies. Een voorbeeld wat gemakkelijker is is bijvoorbeeld de kegelvlek en neontetra.

Ik raadt je aan om je goed in te lezen, mee te lezen op het forum met boordevol informatie. En de bak 4 weken in laten draaien zonder vissen.
 
Ja ik heb begrepen dat ze ontzettend snel voortplanten. Ik heb gelezen dat vaak alleen mannetjes ook goed gaat. Dat was eigenlijk mijn bedoeling.
Neva, een tip.... Houdt er rekening mee dat guppen al jonkies bij zich dragen in een *LFS ook al zwemmen de mannen en vrouwen apart.

LFS = local fish store - lokale viswinkel.
Ik tag ff forumlid @stanovic een zeer gerenommeerde guppen kweker. Die kan vast en zeker ook wat interessante feitjes met je delen. Lees als extra tip zijn topics ook maar zou ik als advies zeker meegeven.
 
Laatst bewerkt:
Ook de mannen?
 
Ook de mannen?
Nee de mannen dragen geen jonkies. Maar alleen mannen zou ik niet voor kiezen omdat ze superactief zijn en hun driften toch kwijt willen. En dat kan gevolgen hebben in de groep.

Er is veel informatie idd te vinden op internet zoals ook op deze site.

 
Oke, raad je andere leuke visjes aan die niet te moeilijk zijn? Ik hoor graag een paar voorbeelden. Ik heb wel het liefst niet een soort erin maar het liefst ook wat verschillende!
 
Wat ik je zou aanraden is vooral een LFS bezoeken en daar op je gemak rondkuieren, kijken naar leuke vissen en die opschrijven. En vooral ook kijken naar de gezondheid van de vissen bij een LFS. Daarna thuis informatie opzoeken. De keuze maak jij uiteindelijk, het is jouw bak, jouw vissen, jouw planten keuze, jouw keuze in apparatuur. Bij planten is het ook belangrijk om goede informatie in te winnen, dat kan ook op het forum.

Leuke vissen zijn bijvoorbeeld wat kleine corydoras maar daar weten anderen meer over te vertellen, bijvoorbeeld een aantal corydoras habrosus en een aantal neontetra. Corydoras hebben graag een zandbodem, 0.4 - 0.8 mm korrel als bescherming voor de snorharen.

 
Laatst bewerkt:
Bedankt! Mocht jij of iemand anders nog een leuke combi vissen weten? Tell me
 
Wanneer de bak langer draait, zich heeft gerijpt bij voorkeur een halfjaar minimaal waarin ook wat algen zijn gekomen. Kun je bijvoorbeeld ook denken aan een aantal otocinclus affinis.

Een persoonlijke tip, voorkeur is te werken met een buitenfilter. Die biedt meer filtervolume en neemt geen plaats in in de bak. :)
 
Je kunt op het forum heel veel info vinden, zowel over guppen, als welke vissen geschikt zouden kunnen zijn.

Ik zal je even op weg helpen om de weg te vinden op het forum.
ga naar:
-> bewoners en huisvesting: https://aquaforum.nl/forums/samenstelling-visbestand.53/ en dan kun je in de lijst kijken bij titels waar guppen in voorkomen, of kleinere bakken zoals 60l, 100l etc.

je kunt ook naar
en dan bovenin op 'zoek forums' https://aquaforum.nl/search/?type=post klikken, en dan guppies, guppen, 60l, zoeken. Dan moet je wel het e.e.a. vinden.

Naast alle deskundigheid hier op het forum is er ook nog de AquaInfo site:
Daar kun je een zoekfilter instellen (onderin bij het vergrootglas):
ik heb voor je ingesteld 'lengte aquarium zoet max 50':
Dan vind je een lijstje van 23 soorten vissen, maar je kunt ook andere instellingen proberen.
 

Terug
Bovenaan