Welke vissen bij maanvissen, Juwel 260


S

Shantiken

Guest
Ik heb een Juwel 260 en wil graag maanvissen houden. Nu heb ik al eens rond gekeken welke vissen er best niet bij maanvissen gehouden worden.
Welke hebben jullie erbij zitten? Is het echt onmogelijk om ze samen met volwassen guppy's te huisvesten?...bedankt voor jullie hulp
 
Canon had hier al reactie op gegeven dat maanvissen niet zouden lukken, of dan toch aan de nipte kant.

Canon zei:
Hallo Shantiken. Je kunt post's wijzigen (tip :) ).

Ik raad het je niet aan.
reken eens 50 liter per maanvis en dat het een groepsvis is. Dus 5 echt het minimale, wat mij betreft.
 
Als je dan toch maanvissen gaat doen, kunnen er ook wel guppen bij!

De jongen zullen worden opgegeten door de manen, maar dat vinden veel aqua-houders niet erg.
 
Vind 260 liter bruto echt verre van geschikt. En zou je afraden voor maanvissen te gaan wil je ze goed houden.

50-60 liter per vis moet je tellen en een groep is 6+ vissen je bak is dus al op liters veel te klein.
 
Een school/groep kardinalen of blauwoogjes heeft wel een mooi effect.
Ook ben ik het eens met canon, je bak is eigenlijk iets te klein voor maanvissen(als je ze in een deftig groepje wilt houden)
en hier dan nog een hele school kleine visje aan toevoegen verhoogt het nitraat bovenop dat je al teveel maanvissen hebt.
Als je echt echt echt maanvissen wilt in di te kleine bak moet je een heel sterke bioloog aanschaffen welke de bak meer dan 4 keer per uur kan ronddraaien.
 
Niet aan beginnen . Je aquarium is te klein. Je kan er op wachten dat je problemen krijgt wat dat betreft heb ik al erg veel adviezen moeten geven ( en daar wordt ik ook niet vrolijk van) .

Koop een groep Discrossus maculatus of Discrossus filamentosa voor je aquarium, dat zijn ook erg mooie vissen die met minder ruimte genoegen nemen.

Hobbygroet,
Jos Hut
 

Terug
Bovenaan