Wat is er nieuw

Welke vissen bij mijn veel te drukke neon tetra's?

Mooi groot aquarium, bedenk me dat voeren met 'wolkje bacterAE wat lastiger is voor jou.
Je kunt op plaatsen waar je de oto's ziet 'grazen' mischien beter met een pvc buisje
gericht kunt voeren. Eventueel mengen met een beetje spirulina poeder.
Van dit alles niet te veel ivm vervuilen.
Zijn de vissen al wat rustiger en gaat het goed met de vissen?
Hoi Rob,

Ik mis volgens mij al 8 oto's. Zie geen lijkjes, maar zie nooit meer dan 3 oto's gelijktijdig in beeld. Ik zie dat er nu ook groene alg op mijn glas komt maar dat moeten ze volgens mij ook niet. Het bruine is bijna op, alleen nog plukjes maar die moeten ze niet. Vanmorgen voor het eerst een leeg gelikte steen. Ik hoop dat dat morgen ook zo gaat. Ik had bacter ae oplost in aquarium water en verspreid over het aquarium. Dat doe ik nu elke dag. Op een Amerikaanse site zijn ze weg van gourget, dus dat ook nog gedaan. Net mijn waterwaardes weer gecontroleerd en zijn nog steeds keurig. Ph terug naar 7. Neon Tetra's scharrelen overal door de bak, ik denk op zoek naar garnalen. Ze zijn wel rustiger. Ik krijg nu bruinalg in mijn andere aquarium. Durf de oto's niet over te zetten want die zullen de stress zeker niet overleven. En als daar de bruinalg op is zullen ze ook weer honger krijgen.

Oh dat is jammer zeg, ik hoop voor je dat het meevalt. Ik heb de meeste informatie van planet catfish, , dendrochirus zebra op youtube,
en een paar dingen gevonden hier op het AF. Nog even op een rijtje hoe ik het nu doe.

Komkommer of courgette (courgette geblancheerd) in een voerschaaltje, komkommer eten ze pas
als het bijna uit elkaar valt.
Algenwafel erbij in, die lost langzaam op dat poeder wat er af komt slobberen ze naar binnen.
Voersteen idem dito als het zacht begint te worden zie ik ze er op en omheen.
Mengsel voersteen nu eiwit, 50 procent ontkapselde artemia, 25 procent spirulina en 25 procent chlorella,
maar je kunt ook een alg tablet en een dierlijke vlok/granulaat fijnstampen.
Dan plak ik 's avonds nog een tablet op de ruit, laat ik voor het schaaltje en steen langs dwarrelen.
Als plaktablet gebruik ik om de dag nova tab (meer dierlijk) en novo fect waarbij novo tab duidelijk de voorkeur heeft.
Door die nova tab eten ze die andere dingen die ik ze geef ook.
Dan nog zo'n testbuisje uit testkit half water half schepje bacterAE op zijruit waar ik ze zie grazen.

Hier zie ik ze de hele dag, overdag kleine groepjes her en der en 's avonds soms allemaal.
Heel mooi om naar te kijken.
Ik hoop het beste voor je en dat de oto's aan het voer wennen.

Oh dat is jammer zeg, ik hoop voor je dat het meevalt. Ik heb de meeste informatie van planet catfish, , dendrochirus zebra op youtube,
en een paar dingen gevonden hier op het AF. Nog even op een rijtje hoe ik het nu doe.

Komkommer of courgette (courgette geblancheerd) in een voerschaaltje, komkommer eten ze pas
als het bijna uit elkaar valt.
Algenwafel erbij in, die lost langzaam op dat poeder wat er af komt slobberen ze naar binnen.
Voersteen idem dito als het zacht begint te worden zie ik ze er op en omheen.
Mengsel voersteen nu eiwit, 50 procent ontkapselde artemia, 25 procent spirulina en 25 procent chlorella,
maar je kunt ook een alg tablet en een dierlijke vlok/granulaat fijnstampen.
Dan plak ik 's avonds nog een tablet op de ruit, laat ik voor het schaaltje en steen langs dwarrelen.
Als plaktablet gebruik ik om de dag nova tab (meer dierlijk) en novo fect waarbij novo tab duidelijk de voorkeur heeft.
Door die nova tab eten ze die andere dingen die ik ze geef ook.
Dan nog zo'n testbuisje uit testkit half water half schepje bacterAE op zijruit waar ik ze zie grazen.

Hier zie ik ze de hele dag, overdag kleine groepjes her en der en 's avonds soms allemaal.
Heel mooi om naar te kijken.
Ik hoop het beste voor je en dat de oto's aan het voer wennen.
Je hebt er echt een studie van gemaakt. Ik heb niet al die dingen in huis die je daar noemt. Wel de chlorella en de spirulina en geblancheerde courgette. En de bacter ae natuurlijk. Ik blijf het proberen want ik vind ze erg leuk. Maar kan er helaas geen dingen meer bij kopen. Heb de laatste 2 maanden zoveel uitgegeven aan 2 nieuwe aquaria dat het geld nu echt op is 🙈

Dat klopt ik heb 4 maand geleden 2 aquaria gekocht speciaal voor de oto's met de bedoeling alleen garnalen erbij.
En voor mij is het ook nieuw hoor otocinclus. En het meeste voer en ingredienten bestelde ik steeds mee tijdens
de opstart met plantjes en dergelijke om aan het bestelbedrag te komen zonder verzendkosten.
Heb je wel plaktabletjes want het is me wel opgevallen dat dat langzaam dwarrelen de vissen triggert,
Of als je wafers of ander bodemvoer hebt kan je die ook in een tubifex korfje aan het raam plakken,
daar dwarrelt het voer ook langzaam uit als het oplost. Heeft bijna elke lfs wel en kosten 2 of 3 euro.
En bij mij gaat alles ook niet zoals ik wil hoor mijn garnalen hebben allemaal het loodje gelegd,
het ander aquarium last van waterjuffer larven gehad en nu problemen met mijn sponsfilter.

Overigens dat bacterAE kan je beter niet verspreiden over het aquarium dan verdwijnt het meeste in het filter.
Alleen uitgieten op plekken waar je ze ziet 'grazen'.

Ik verspreid die bacter AE juist ook voor de garnalen. Alhoewel ik er nooit meer dan 1 zie. Het blijft een interessant iets... een florerend aquarium verkrijgen. Dank je wel voor al je input! Waardeer het erg en waarschijnlijk volgende forum leden met oto problemen ook.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan