Welke vissen bij neon tetra

  • Onderwerp starter patje begint
  • Startdatum

P

patje begint

Guest
Vraagje
Welke boven en bodem vissen kunnen bij neon tetra,s
Ik heb een juwel trigio 190 liter
(Hoek aquarium)
Met fijne grindbodem
Deze staat reeds in te draaien
Nu 4 dagen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nog ff volle 3.5 week in laten draaien en dan pas vissen erin.

Veel kan wel.met neon tetras.
 
Ja de keuze is reuze!

wil je het bij zuid Amerika houden of maakt het je niet uit en mag het een wir-war gezelschap worden?
wat voor bodem heb je? grind? zand?
 
Ja de keuze is reuze!

wil je het bij zuid Amerika houden of maakt het je niet uit en mag het een wir-war gezelschap worden?
wat voor bodem heb je? grind? zand?
Heel fijn grind
 
Wel vissen met een tekening of kleurtje
 
En niet dat ze elkaar opvreten
 
Wat voor grind? Afgerond?
 
De Dageti is een leuke Killi vis. Niet al teveel kleur maar wel verdraagzaam naar de andere vissen toe.
 
Ik heb gouramis met kardinaal tetras.
Ook serpae tetra. En lnummers.

Hoezo wil je neons en geen kardinalen?
 
Bijlzalmpjes (Carnegiella strigata/marthae/myersi) zijn een optie, net als ringbandsnoekjes (Epiplatys annulatus), maar ook halfsnavelbekjes (Dermogenys pusillus) zouden kunnen. 3 soorten die aan het oppervlak zitten, mits gewend in de bak
 
Met het grind lijken corys geen optie. Je kan jou misschien eens verdiepen in de apistogramma soorten? Deze houden zich in de lagere water lagen en zijn mooi van kleur en patroon
 
Met het grind lijken corys geen optie. Je kan jou misschien eens verdiepen in de apistogramma soorten? Deze houden zich in de lagere water lagen en zijn mooi van kleur en patroon
Apisto's hebben ook zand nodig, daarmee zeven ze hun kieuwen
 
Apisto's hebben ook zand nodig, daarmee zeven ze hun kieuwen
Zou zeker kunnen. Ik heb geen ervaring met apisto's. Vandaar dat ik vermelde dat Patje hem kon verdiepen in de soort, en niet begonte te claimen dat het ging passen. Fijn dat je mijn fout snel hebt kunnen recht zetten.
Ik weet wel wat bij mn lfs de Corydoras op zand zitten en de apistos niet...maar we zijn wel erger gewend van lfs's he
 
Zou zeker kunnen. Ik heb geen ervaring met apisto's. Vandaar dat ik vermelde dat Patje hem kon verdiepen in de soort, en niet begonte te claimen dat het ging passen. Fijn dat je mijn fout snel hebt kunnen recht zetten.
Ik weet wel wat bij mn lfs de Corydoras op zand zitten en de apistos niet...maar we zijn wel erger gewend van lfs's he

Ja de LFS is ook maar een tussenstation he dus daar kun je eigenlijk niet van op aan qua omstandigheden hoe ze daar zitten want daar zit ook alles op leidingwater terwijl zat dieren beter op osmose kunnen zitten en dat ook gewoon zitten bij de kwekers, of op een lage ph in het wild
 
Zou zeker kunnen. Ik heb geen ervaring met apisto's. Vandaar dat ik vermelde dat Patje hem kon verdiepen in de soort, en niet begonte te claimen dat het ging passen. Fijn dat je mijn fout snel hebt kunnen recht zetten.
Ik weet wel wat bij mn lfs de Corydoras op zand zitten en de apistos niet...maar we zijn wel erger gewend van lfs's he
Ik heb in mijn andere bak coridoraas op grind gaat al twee jaar goed
 
En kardinalen en barbelen?
 
Ik heb in mijn andere bak coridoraas op grind gaat al twee jaar goed
Ligt ook wel aan het grind. Corydoras zoeken naar eten door zand te filteren door de kieuwen, iets wat ze met grind niet kunnen. Daarnaast is het meeste grind te scherp en slijten hun baarddraden/snorretje af waardoor ze weer slecht naar voedsel kunnen zoeken. Kan goed gaan, beter is anders...
 

Terug
Bovenaan