Welke vissen bij sluierstaarten


M

MichelleWimpy

Guest
Hallo!
Binnenkort gaan mijn 2 sluierstaartvissen verhuizen naar een aquarium van 220 liter. (100x40x55)
Graag zou ik er nog iets bij willen, zijn er vissen of andere dieren geschikt om hier bij te zetten?

Is het verstandig om de sluierstaarten eerst te laten wennen aan het nieuwe aquarium en pas later iets nieuws bij te voegen?
 
Ik zou eerst de sluierstaarten overzetten, weekje of 2 wachten en dan de volgende lading vis erin zetten.
Dit om de bacteri�n niet te overbelasten met nitrietpiek tot gevolg.
 
Nou, een "lading" vis wil je er sowieso niet meer bij. Heb je net een mooi aquarium waarin de sluierstaarten de litertjes hebben waar ze zo'n behoefte aan hebben dan doe je er wijs aan niet te veel meer erbij te doen. Voorstel: een derde sluiertje en wellicht een appelslak (ouders van sluierstaarten kunnen wel zeggen als dat een slechte combinatie is).
 
Ik wilde er ook zeker geen lading bij doen haha. Ik zag ergens staan dat er iets zoals neon tetra bij zou kunnen? Gewoon iets kleins. Ik las dat een sluierstaart gelukkig is met 50 liter water per vis, in mijn bak zit 220. Is er dan ruimte voor bijv een klein schooltje mini visjes? Ik dacht ook aan garnalen maar ik las dat de sluiers die erg lekker vinden dus dan heb ik er niet zo lang plezier van haha. Zijn er ook algeneters die erbij kunnen? Ik zou het het leukste vinden als er overal in de bak iets zwemt (onder, midden, boven) (daarmee bedoel ik natuurlijk het hele aquarium volstoppen met vis haha)
 
Chinese danio's misschien of goudwindes ?

Alle sinds geen goudelritsen, zelfs niet in een vijver. Kreeg deze week te horen van een vijverhouder dat goudelritsen de ogen opeten van goudvissen, vooral telescoopogen. Hij had het al voorgehad. Goudelritsen weg en geen probleem meer gehad met goudvissen zonder ogen.

Raar, had er nog nooit van gehoord maar geef het bij deze toch door.
 
Die schoolvisjes zijn wel leuk, maar met sluierstaarten geen geweldige combinatie. Voor de meeste soorten geldt dat de gewenste temperatuur niet overeenkomt met die van sluierstaarten. Bovendien zijn de kleine schoolvisjes vrijwel altijd sneller en 'onrustiger' dan de logge, slome sluierstaarten. En daar worden de sluierstaarten dan ook weer onrustig van. Houd het daarom maar bij sluierstaarten. Eventueel zou je die appelslakken nog kunnen toevoegen.
 
Herbstnebel zei:

Dat meen je toch niet serieus?

Ik zou het zoals al is aangegeven houden bij alleen nog maar een derde sluierstaart en eventueel een appelslak. Dan heb je het meeste plezier van je bak.
 
Bedankt voor alle reacties! Hebben de sluiers en de appelslak geen last van elkaar? En is het lasig om een slak te houden? Had er eerlijk gezegd niet eens over nagedacht dat dat ook kon! Een klein schooltje nanovisjes is dus geen optie begrijp ik hieruit?

Groetjes Michelle
 
Een appelslak is heel eenvoudig te houden, die gaat zijn gangetje wel ;) Een Ancistrus is eventueel ook mogelijk als je de temperatuur op 21/22 instelt.
 
Dat heb je goed begrepen :D
 
Let alleen wel op dat je de appelslakken niet te klein koopt zodat ze in ieder geval niet meer in de bek van de sluiers passen
 
Biologist zei:
Let alleen wel op dat je de appelslakken niet te klein koopt zodat ze in ieder geval niet meer in de bek van de sluiers passen

Das ook nog wel een handige tip, ja. :thumbs:
 
Hartstikke bedankt! Ga ik me even inlezen over de appelslak
 
homines zei:
Die schoolvisjes zijn wel leuk, maar met sluierstaarten geen geweldige combinatie. Voor de meeste soorten geldt dat de gewenste temperatuur niet overeenkomt met die van sluierstaarten. Bovendien zijn de kleine schoolvisjes vrijwel altijd sneller en 'onrustiger' dan de logge, slome sluierstaarten. En daar worden de sluierstaarten dan ook weer onrustig van. Houd het daarom maar bij sluierstaarten. Eventueel zou je die appelslakken nog kunnen toevoegen.

De sluierstaarten die ik heb zwemmen zijn alles behalve sloom! Het zijn geloof ik komeet sluiers? Ik weet niet hoe ik een foto in moet voegen dus kan niet laten zien hoe ze eruit zien helaas
 
Dat kan, daar heb ik er ook een paar van in de vijver zitten. Die zijn eigenlijk even snel als gewone goudvissen.
 

Terug
Bovenaan