Wat is er nieuw

Welke vissen in 120 cm/240 L aquarium

DemiEllina

Well-known member
Lid geworden
20 maart 2023
Leeftijd
28
Hallotjes,

Momenteel draait ons Eheim 240 L/120cm breed aquarium zo'n 2 weken in. Over 2 weken willen we na een watercheck er geleidelijk vissen in gaan doen. Welke vissen zijn leuk en geschikt voor dit aquarium? Mijn vriend wil graag vissen die je ook ziet (geen maanvissen i.v.m. hoogte en weinig andere viskeuze), ik wil graag schooltjes. Er zit een flora base Pro bodem in, hierdoor zal de pH stabiel blijven rond de 6.0.

Momenteel hebben we een kleiner aquarium met 2 Corydoras, pleco algeneter, 2 hengeli kegelvlekbarbelen en 2 mannelijke guppies. Deze wil ik als het kan graag meenemen naar het volgende aquarium en de Corydoras en kegelvlekjes aanvullen.

Ik hoor graag jullie ideeën 🙂

Momenteel hebben we een kleiner aquarium met 2 Corydoras, pleco algeneter, 2 hengeli kegelvlekbarbelen en 2 mannelijke guppies. Deze wil ik als het kan graag meenemen naar het volgende aquarium en de Corydoras en kegelvlekjes aanvullen.

Ik hoor graag jullie ideeën 🙂
Corydorassen aanvullen: prima
barbeeltjes aanvullen: prima
pleco algeneter: heeft een véél grotere bak nodig, maar als ie nu nog niet zo groot is kun je 'm nog een jaartje houden, maar houd in de gaten dat ie niet gaat vergroeien door ruimtegebrek. (De mijne is nu een jaar of 3,5 en is nu 29cm groot en groeit rustig verder). Ancistrus of Farlowella vittata zijn betere keuzes voor een dergelijke bak.
2mannelijke guppies; er zijn veel verschillende meningen of dat wél of niet gaat, daar begin ik niet aan om me daarover uit te spreken

Aanvullende blikvangers:
bovenlaag
Epiplatys annulatus of dageti (zijn meerdere soorten, maar daar is lastiger aan te komen
of
bijlzalmen.

middenlaag:
je hebt dan al de barbelen als school, ik zou daar geen school meer bij zetten.
Als je toch nog een school maar dan wat grotere vissen wilt, zou melanotaenia praecox een mogelijkheid zijn.
Je kunt overwegen om goerami's (geen dwerg, maar bijv honing of diamant) of een betta splendens mannetje (voor zover ik weet) erbij te zetten.

Bodemlaag is met nog 5+ corydorassen aardig bevolkt.

Maar dat zijn maar mijn ideeën, er zijn vast meer aquarianen met mooie voorstellen!

@Lysia bedankt voor je advies! Oh jeetje.. dat wist ik niet van de algeneter. Ik ga het in de gaten houden! Ik zat zelf ook te denken inderdaad aan bijlzampjes en qua grotere vissen goerami's. Hoeveel goerami's zou je aanraden? Ik twijfel zelf ook over de guppys.. het gaat nog goed.. maar wie weet voor hoelang..

Goerami's met een dergelijk formaat bak kun je 1m en 2v rekenen. Het voordeel van een harempje is dat het mannetje zijn aandacht verdeeld over de vrouwtjes.

pH 6? Weinig mineralen? Ik zou eens naar een sloot chocoladegoerami's kijken. Wij hebben er 15 in 120 cm. Geweldige visjes! Doen niet moeilijk zolang je nitraat, pH en kH laag kan houden. Wij houden ze tezamen met 21 T. truncata.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan