Wat is er nieuw

Welke vissen in een 100l aquarium

• Onderwerp starter Onderwerp starter Hidde dijkstra
  • Startdatum Startdatum
H

Hidde dijkstra

Guest
Ik ben een nieuw aquarium aan het opstarten van 100l nuweet ik niet precies wat ik erin moet doen ik zat zelf te denken aan een paar kleine goudvissen maar misschien kunnen er wel vdel leukere vissen in heb wel een thermostaat erbij

Kleine goudvissen bestaan niet, de doorsnee goudvis word met gemak 50 cm dus dat gaat hem niet worden, de sluierstaart goudvis word met gemak 30 cm dus daar zou je er dan max 2 van kunnen houden, lijkt me ook niet helemaal de bedoeling, plus dat goudvissen je beplanting opeten dus feitelijk is het een kale bak met 2 vissen.

Als je van kleurtjes houdt en sluiers, is de longfin ancistrus heel mooi, onderstaand is de rode longfin, zou er dan wel maar 1tje doen want ze kweken vrij makkeijk. Dan als bodembewoner 9mits je een zandbodem hebt) is de corydoras adolfoi heel leuk, groepje van 15 stuks kan prima, en dan in de middenzone een groepje kardinaaltetra's (lekker kleurrijk) en dan als koppel een koppel goudgouramies

Bijlagen

• lunch-bak5-jan2021.jpg
    lunch-bak5-jan2021.jpg
    121.1 KB · Weergaven: 100
Ik ben een nieuw aquarium aan het opstarten van 100l nuweet ik niet precies wat ik erin moet doen ik zat zelf te denken aan een paar kleine goudvissen maar misschien kunnen er wel vdel leukere vissen in heb wel een thermostaat erbij
Wat zijn de afmetingen van je aquarium?

Als je van kleurtjes houdt en sluiers, is de longfin ancistrus heel mooi, onderstaand is de rode longfin, zou er dan wel maar 1tje doen want ze kweken vrij makkeijk. Dan als bodembewoner 9mits je een zandbodem hebt) is de corydoras adolfoi heel leuk, groepje van 15 stuks kan prima, en dan in de middenzone een groepje kardinaaltetra's (lekker kleurrijk) en dan als koppel een koppel goudgouramies

Of natuurlijk een andere soort corydoras, als ik zie wat ze hier gemiddeld in de buurt kosten :oo

Je kunt ook eens kijken bij de LFS in de buurt (Local Fish Store, de lokale dierenwinkel) wat je mooi vind. Schrijf de namen op en kijk thuis eens of het bij elkaar past. Helaas geven veel van de winkels slecht advies omdat ze aan de portemonee moeten denken. Hier je vragen stellen kan natuurlijk ook, daar ben je al goed mee beizg!

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan